Grolsch Herfstbok nu al verkrijgbaar én in blik

Ik dacht altijd dat met de verkrijgbaarheid van de herfstbock werd gewacht tot de eerste maandag in oktober. Deze afspraak was gemaakt door alle Nederlandse Brouwers. Deze afspraak is, zo blijkt uit een reactie van Grolsch, komen te vervallen. Vanaf nu mogen alle brouwerijen zelf bepalen wanneer het bockbier verkrijgbaar is. Grolsch lanceert daarmee vandaag haar nieuwe herfstbok die nu al in alle supermarkten, slijterijen en in de Grolsch horeca te koop is. Nieuw is de verkrijgbaarheid van de Grolsch Herfstbok in 33cl blik.

Vorig jaar werd de Herfstbok in halve liter blikken geïntroduceerd. Bierliefhebbers van dit blog vonden dat voor een bockbier niet echt de meest geschikte verpakking. Ook bleek uit mijn poll en de reacties via social media dat bierdrinkers nog niet helemaal toe zijn aan speciaalbier uit blik. Uit verschillende verkoopmonitors waaronder bijvoorbeeld Nielson is volgens Grolsch wel zichtbaar dat de verkoop van bier in blik stijgt.

Grolsch Rijke Herfstbok in blikken van 33cl wordt verkocht in een 6-pack voor een consumenten adviesprijs van 6,19 euro. De 33 en 50cl blikken zijn net als de 30cl flesjes vanaf deze week, bij aanvang van het Herfstbokseizoen, weer verkrijgbaar. De Herfstbok-verpakkingen hebben net als de andere Grolsch bieren de nieuwe uitstraling gekregen.

Lees ook:Grolsch Lentebok nu in blik
Lees ook:Grolsch Premium Herfstbok in blik
Lees ook:Grolsch in actie voor 3FM Serious Request
Lees ook:Grolsch speciaal- en alcoholarm bier in nieuw jasje
Lees ook:Grolsch bierblikken kleuren rood

7 reacties op “Grolsch Herfstbok nu al verkrijgbaar én in blik

  1. Fred Schiphorst

    De afspraak bestaat niet tussen alle brouwers, maar alleen tussen leden van de Vereniging Nederlandse Brouwers, ofwel de grote 8.
    Wel opvallend dat Grolsch zich er niet aan houdt.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fiona de Lange

      Fred, Nederlandse Brouwers staat met hoofdletters… dus hiermee doel ik inderdaad op de 8 Nederlandse Brouwers. Bedankt voor de extra aanvulling. En zoals er ook staat, is de afspraak komen te vervallen!! Dus geen enkele brouwer zal zich nog ergens aan houden.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Rick Kempen

        Naar verluidt is het zo dat de NMA (Nederlandse Mededingings Authoriteit) bezwaar had tegen deze afspraak. Om die reden is de gezamenlijke marketingactie om gelijktijdig bokbier te lanceren afgeschaft. Het was ook inderdaad een sterk staaltje kartelvorming :-)

          /   Beantwoorden  / 
  2. Arold Derix

    Dan heb ik vooralsnog meer met de kleine (re) brouwerijen. Afspraken en enig gevoel voor traditie is daar nog te vinden. Bovendien, BOKBIER in blik. Ik moet er niet aan denken.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Peter

    Geweldig…in blik! Nederland is er aan toe?

      /   Beantwoorden  / 
  4. Mark

    je moet er ook niet aan denken, je moet het drinken!
    Je kan het natuurlijk gewoon in een glas schenken, net zoals je waarschijnlijk met je flesjes ook al doet.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Gert Jan Kuiper

    Is er een relatie tussen ‘bierliefhebbers’ en ‘Grolsch Herfstbok’?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.