Vrouwen en bierreclames, hoe bedoel je seksistisch?


Vrouwendag, voor mij een mooie gelegenheid om de foute maar toch hele grappige bierreclames er nog eens bij te halen. In de jaren 50 zijn er reclames gemaakt die nu niet meer door de beugel zouden kunnen. Dat gold natuurlijk niet alleen voor bierreclames. Vrouwen zijn goed voor bepaalde zaken en zelfs daar zijn ze soms niet goed in. Het zijn kwetsbare wezens, die hun best doen hun man te behagen.

Als de biergiganten van nu met zulk soort reclame-uitingen zouden komen, dan zou de hel losbreken. Humorloze, fanatieke actiegroepen zouden boos op de stoep staan. Best jammer, want ik vind ze echt te grappig. En ik denk met mij vele anderen.

‘Woman know your limits’
Dan nog een filmpje. Harry Enfield weet als geen ander de overheidspropaganda van vroeger weer te geven. Wat onderwijs wel niet kan doen met een vrouw….

Lees ook:Jupiler bierreclame Japan
Lees ook:Heineken borden weg langs sportvelden
Lees ook:Effect van bierreclame rond WK
Lees ook:Vrouwen biercommercials: welke wel en welke niet?
Lees ook:Geen bierreclame langs hockeyveld?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.