Categorie: "Bierreclame"

Nieuwe huisstijl Brouwerij De Leckere

Lecker andersBrouwerij De Leckere uit De Meern, nabij Utrecht, lanceert een nieuwe huisstijl dat is ontworpen door het bureau Brand Candies. Met de boodschap dat zij ‘Anders zijn dan anderen’ is uiteindelijk gekozen voor deze nieuwe ontwerpen en beelden. Dit anders zijn komt ook tot uitdrukking in de bieringrediënten van hun speciaalbieren.

België spreekt over beschermen biertitels

bierproevenMomenteel zijn er geen biertitels beschermd, zoals sommigen onterecht denken. Ook de niveaus van opleiding tot bierkenner, bierexpert en biersommelier verschillen behoorlijk. Gisteren sprak Directeur van de Belgische Brouwers Sven Gatz tijdens de diploma-uitreiking Zythologie over de Belgische ontwikkelingen in opleidingsgebied. Aangezien bier voor België net zo belangrijk is als kaas voor Nederland, een promotor voor het land, is het van belang dat diegenen die dit promoten vanuit de titel bieroloog, zytholoog (bierkundige) of biersommelier ook daadwerkelijk aan behaalde kwaliteitseisen voldoen. Er wordt samen met de Belgische overheid toegewerkt naar richtlijnen tot bescherming van de titel zytholoog. Oftewel, er zal één titel voor bierexperts komen die alleen gevoerd mag worden als je ook aan de gestelde richtlijnen hebt voldaan.  

Bier Binckse Belofte moet bedrijventerrein op de kaart zetten

binckse belofteHet bedrijventerrein Binckhorst in Den Haag zal extra in de picture worden gezet door het nieuwe bier Binckse Belofte. Ondernemers van het bedrijventerrein de Binckhorst hebben in samenwerking met de brouwers van het Haagse Kompaan bier dit nieuwe bier mogelijk gemaakt. Niemand minder dan Burgemeester Jozias van Aartsen zal op 2 oktober aanstaande de eerste fles van de Binckse Belofte openen.

Grolsch Herfstbok nu al verkrijgbaar én in blik

Grolsch Herfstbok 33 cl blikIk dacht altijd dat met de verkrijgbaarheid van de herfstbock werd gewacht tot de eerste maandag in oktober. Deze afspraak was gemaakt door alle Nederlandse Brouwers. Deze afspraak is, zo blijkt uit een reactie van Grolsch, komen te vervallen. Vanaf nu mogen alle brouwerijen zelf bepalen wanneer het bockbier verkrijgbaar is. Grolsch lanceert daarmee vandaag haar nieuwe herfstbok die nu al in alle supermarkten, slijterijen en in de Grolsch horeca te koop is. Nieuw is de verkrijgbaarheid van de Grolsch Herfstbok in 33cl blik.

Bierdrinkers nog niet toe aan bier uit blik

bierblikjeTerwijl (speciaal)bier in blik in de VS een doorslaand succes begint te worden, lijkt de bierdrinker er hier nog niet warm voor te draaien. Op de poll op mijn blog hebben bierdrinkers zich hierover de afgelopen weken duidelijk uitgesproken. Als een bier zowel op fles als in blik te koop is dan kiest toch 66 procent alleen voor de fles.

Gulpener maakt nieuw bier met verse hop

gulpenerDe Gulpener Bierbrouwerij gaat een experiment doen met vers geplukte hop. Aanstaande zondag 15 september vinden de jaarlijkse Gulpener hopfeesten plaats. Op die dag wordt gezamenlijk met vrienden en relaties van de brouwerij de hop geoogst. Normaal gesproken gaat alle hop eerst naar een hopverwerkingsbedrijf in West-Vlaanderen.

Goose Island lanceert Belgische Lambiek

goose island defHet is al langer aan de gang dat niet alleen in België meer lambiek bieren worden gemaakt. In de VS zijn de bieren met spontane gisting uitermate populair. En als de brouwerij dan bekend staat om het brouwen van bier met hergisting op het vat dan is een lambiek natuurlijk een logische stap. Goose Island heeft het bier de naam Two More Weeks gegeven en de wilde gist al sinds mei 2012 zijn werk laten doen in het vat. Waar de naam vandaan komt wordt uitgelegd in de video hieronder. De lambiek is gefermenteerd in wijnvaten met de brettanomyces gistfamilie en de lactobacillus (melkzuur) en pediococcus bacteriën.