Gisteravond was de tweede van vier afleveringen van Schepper & Co in het land waarin Brouwerij De 7 Deugden te Amsterdam een van de drie onderwerpen is. De NCRV schreef over dit deel: “Garmt Haakma heeft een dubbele missie: bierbrouwen en in zijn bierbrouwerij mensen met een achterstand aan het werk helpen. In deze aflevering: na maanden van voorbereiding is het dan eindelijk zover: de bierbrouwerij wordt geopend.”
Ik was wel bij de opening, maar had het officiële gedeelte gemist, daar heb ik nu achteraf wat van meegekregen. Leuk om te zien hoe enthousiast Garmt die dag was en hoe er (financieel) vooraf in het gezin mee om werd gegaan. Normaliter iets waar je niet direct bij stil staat. Uiteraard waren er enkele (bier)bekenden in beeld. Ik vond het wel flauw dat het logo op het shirt van Garmt onherkenbaar was gemaakt! Hier kan de uitzending bekeken worden, het item van De 7 Deugden begint op 14’15″. De eerste aflevering, waar ingegaan wordt op de aanleiding voor deze stap en de voorbereidingen is hier te zien, ook op 14’15″.
De volgende uitzendingen vinden plaats op 23 en 30 september om 17:05 uur op Nederland 2, met een herhaling op de zondag erop, ook op Nederland 2, om 08:10 uur.
Lees ook:Vanavond in Tournée Générale
Lees ook:Brouwerij De 7 Deugden mogelijk naar Amsterdamse Oosterkerk
Lees ook:Opening Brouwerij De 7 Deugden
Lees ook:Vanavond in Tournée Générale…
Lees ook:Gekkenhuis op Utrechtse Bierbrouwers Festival
Tja, de publieke omroep is nu eenmaal aan regels gebonden en een deel daarvan heeft betrekking op welke reclame uitingen wel en welke niet mogen. Een logo van een brouwerij mag waarschijnlijk niet. Met evenementen als sportwedstrijden als uitzondering overigens.