Hertog Jan gaat de hele verpakkingslijn veranderen en in het goud steken. Ze willen kwaliteit meer gaan benadrukken en doortrekken in de verpakking. Voor nu is alleen de verpakking van het pils aangepast, later dit jaar volgen ook de speciaalbieren om daarna vervolgens het hele Hertog Jan gamma een gouden uitstraling te geven. Een goede zaak?
Het is wel dé manier om een premium pilsmerk dat toch iets duurder is dan ‘gewoon’ pils te verkopen. Kwaliteit heeft zo zijn prijs natuurlijk. Of het nu een marketinginsteek is of niet. Er wordt een duidelijke keuze gemaakt die in zijn geheel wordt doorgetrokken.
Hopelijk voor Hertog Jan zorgt het gouden randje niet voor de perceptie dat het juist duur bier is. Of dat de focus door de verpakking juist op de prijs gaat liggen….
Lees ook:Hertog Jan hèt dagje uit…
Lees ook:Bieractie top drie week 30
Lees ook:Nek-aan-nek race Hertog Jan X en Y
Lees ook:Review: Hertog Jan Grand Prestige 5 jaar oud
Lees ook:De Dikke is Hertog Jan Vriendenkring Café van het jaar