Vandaag is wereldwijd in 20 biermarkten aandacht voor verantwoord alcoholgebruik en bierconsumptie. Het thema voor West-Europa is alcohol in het verkeer gaan niet samen. Bierbrouwer AB InBev organiseert deze dag samen met klanten en medewerkers. Op zich wel erg jammer dat er vanmorgen pas een bericht uitgaat en het dus lastig wordt om op de dag zelf de aandacht hierop te vestigen. Wel een gemiste kans, toch? En wat kan de consument hier verder van terugzien? In Nederland is dit anders dan in België.
Naast de mooie woorden die door alle brouwers worden geroepen, zie bijvoorbeeld ook de onlangs geïntroduceerde alcoholwebsite van Grolsch en de succesvolle Bavaria Taxiservice, kunnen consumenten in de kroegen vandaag gratis alcoholtesters krijgen. Op die manier wil de horecaondernemer zijn klanten overtuigen niet met drank op achter het stuur te zitten.
In België is ter gelegenheid van deze dag vandaag een commercial gelanceerd door Jupiler. De Pay-off is ‘Ken je grenzen, drink met mate! Waarom niet ook in Nederland vraag ik me af. Tja alleen mannen moeten hierop gewezen worden toch? Vrouwen weten namelijk al waarom en nog veel beter . Bekijk hier de commerical: http://www.jupiler.be/page/red/jupiler-responsible-cool-nl
Lees ook:Brouwerijen tegen bierverkoop bij tankstations
Lees ook:Nieuwe Jupiler campagne
Lees ook:Jupiler introduceert nieuwe drank: Force
Lees ook:Jupiler helpt Belgisch voetbalteam naar wereldkampioenschap
Lees ook:Een doorbraak naar nieuwe biermarketing!