Baanbrekend programma PINT-symposium

vrouwendrinkenbierHet PINT-symposium met als thema ‘Vrouwen aan het bier’ komt dichterbij en het complete programma is bekend! Op 29 oktober 2010 vanaf 12.00 uur komen gerenommeerde sprekers zoals Melissa Cole (top vijf invloedrijke biervrouwen van de UK), Angelique Schmeinck (top chef in Nederland en Fons Trompenaars (cultuurgoeroe en schrijver van 12 managementboeken) de bierbranche nieuwe inzichten geven op het gebied van biermarketing. Het complete programma staat onder leiding van schaker en TV-persoonlijkheid Hans Böhm. In commercials benadrukken brouwerijen veelal dat bier een mannendrank is, maar is dat ook zo?

Wordt hiermee niet de helft van de bierconsumenten vergeten? Zijn de smaakverschillen tussen man en vrouw zo groot, dat inderdaad bier alleen door mannen wordt gedronken? Of zitten de brouwerijen op een verkeerde weg? Kortom: dit kan ook anders. Ook grootschalig onderzoek via MarketResponse en Trompenaars Hampden-Turner over bierconsumptie en culturele waarden gaan leiden tot nieuwe hypotheses in de biermarketing. Ook zal Angelique Schmeinck verder ingaan op de smaken van mannen en vrouwen en vertelt Ariël Meeusen iets over de nieuw biermarketing achter het concept Puur Zeeuws.

Aanvullend vinden ook panneldiscussies plaats bestaande uit leden als Hans Böhm (Marketingdirecteur Heineken), Carina Kelder (Mommeriete), Hildegard van Ostaden (Urthel), Rick Kempen (Bier en Co), Sylvia Kopp (Biersommelier), Peer Swinkels (Bavaria) en de genoemde sprekers. Kijk voor informatie over het programma op http://www.symposium.pint.nl/.

Lees ook:In Zeeland meer streekbieren op tafel
Lees ook:Symposium: Stop mannenreclames in biermarketing
Lees ook:Project Puur Zeeuws nu al groot succes
Lees ook:24-05-’13: PINT Symposium ‘Bewust Bier’
Lees ook:Win de volgende Bier en Gastronomie Award

Eén reactie op “Baanbrekend programma PINT-symposium

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.