Volgens de verwachting van circa tien analisten heeft Heineken in het eerste kwartaal van 2011 enorm hogere biervolumes en omzet neergezet. De Mexicaanse bieractiviteiten van Femsa laten de resultaten hard stijgen. Naar verwachting is het volume gestegen met 40 procent en de omzet met ruim 20 procent. Woensdag 20 april 2011 worden de definitieve cijfers gepresenteerd.
Niet overal kan Heineken zo goed groeien. Met name in Rusland vanwege de accijnsverhoging en in West-Europa staat de markt behoorlijk onder druk. Heineken verwacht met name in Afrika, Azië en Latijns-Amerika te gaan groeien. Dit compenseert de volwassen Europese markt waar men met marketing en innovatie de bierdrinker nog aan het merk probeert te binden.
Lees ook:Heineken zakt in verkoop verder weg
Lees ook:Heineken nog steeds onder druk in West-Europa
Lees ook:Carlsberg pakt nog winst
Lees ook:AB InBev plukt vruchten van WK Zuid-Afrika
Lees ook:Bierconcerns blijven ‘t goed doen