Ondanks alle commotie die er de afgelopen maanden was rondom Tournée Générale, gaan Ray Cokes en Jean Blaute gewoon weer een nieuwe reeks van de bekende bierronde door België maken. Dit maakt Ray Cokes gisteren via twitter bekend met de boodschap een interview te houden met een primeurtje.
De extreme vorm van product placement heeft veel stof doen opwaaien. De brouwerijen betaalden circa €7.500,- om de twee heren op bezoek te hebben. Via diverse bronnen had ik inmiddels begrepen dat nieuwe brouwerijen inderdaad alweer benaderd zijn voor een derde aflevering.
Ook de VRT bevestigt dat er plannen zijn voor een nieuwe reeks echter de opnames zullen pas na de zomer starten. Pas in 2013 komt een nieuwe editie op de buis. Misschien een leuk onderwerp: ‘vrouwen en bier’ .
Lees ook:Opnames Tournée Générale in volle gang
Lees ook:Geen betalende brouwerijen in Tournée Générale
Lees ook:Nieuwe serie Tournée générale
Lees ook:Tournée Générale by women
Lees ook:Vanavond in Tournée Générale
Tevreden net als een pak brouwers,
het zal drummen worden om deel te nemen wees daar maar zeker van
ook al is er 7.500 € nodig. vergeet niet wat in daarvoor in de plaats krijgt prime-time tv, uw brouwerij méér dan 10 minuten in een positief daglicht gesteld, enz. Weten jullie wat dit kost als advertentieruimte ? En de return vraag eens aan Bockor hoe het er nu aan toegaat ? OMER is een ware hype geworden . . .
Dus Fiona dat programma is voor België een zegen,
neem dat van mij maar aan. Mensen laten zich sterk beïnvloeden door die reeks. In sommige cafés voelt men nà elke uitzending het resultaat in de verkoop bvb de aflevering met Sint-Bernardus.
Deze week nog gehoord in ‘t eenvoudig bestaan te Kerkhove.
Met bierige groet
Geroen.
Ik vind het ook een prachtig programma en kan er niet van wakker liggen . Sterker nog, ik hoop dat in Nederland zoiets ook nog een keer van de grond gaat komen. Wellicht is ‘t wel belangrijk om één lijn te trekken en iedereen hetzelfde te laten betalen en evenveel zendtijd te geven.
Of een progressief bedrag gerelateerd aan het aantal hectoliters per jaar. Dan krijgen de kleintjes ook een kans.
Of het programma voor België een zegen is weet ik niet. Voor de betreffende brouwers in elk geval wel. Als consument weet je in elk geval dat je geen objectieve informatie hoeft te verwachten. Wel goed om dat in de gaten te houden bij het kijken…
Ging de 2e reeks ook al niet over hoe meer vrouwen aan het bier te krijgen?
Er is wel iets over biersmaak en vrouwen voorbij gekomen… maar echt met overtuiging.. vond ik ‘t niet.