Op 12 oktober 2009 werd de introductie van het nieuwe Bavaria logo en merkuistraling bekendgemaakt met ook de mededeling dat er een uitdagende wereldwijde klus lag. Overal ter wereld moest de nieuwe merkuistraling worden doorgevoerd. Bijna twee jaar later is het zover. Alle hondertwintig biermarkten waar Bavaria verkocht wordt zijn nu in het blauw gestoken.
In het Financieele Dagblad vertelt Peer Swinkels dat er gewerkt is aan een grotere herkenbaarheid van het biermerk door de vorm van de fles, glas én driehoekige tapkraan. Vanaf oktober 2009 heeft het slechts een paar maanden geduurd voordat overal in Nederland de blauwe borden hingen. Vanaf november 2010 zijn ze in het buitenland van start gegaan met de introductie. Het blijft ongelooflijk dat zoiets wereldwijd zo snel doorgevoerd kan worden. Iets dat uiteraard ook wel moet aangezien er anders verwarring ontstaat.
De grootste uitdaging lag volgens financieel directeur Frank Swinkels in het vervangen van oude producten voor de nieuwe, zonder dat de consument met lege handen zou komen te staan. Een interessante case trouwens voor marketing-mensen zo’n wereldwijde merkrestyling.
Bron: Distrifood en FD.
Lees ook:Amy Winehouse was bijna een Bavaria babe
Lees ook:Bavaria lanceert nieuw logo
Lees ook:Marktaandeel Bavaria groeit
Lees ook:Bavaria lanceert vandaag nieuwe website
Lees ook:Nieuwe verpakking Bavaria Hooghe Bock