Veel mensen in Australie dachten goedkoop hun kerstkado te bestellen! 24 flesjes van het speciale James Squire bier voor 16 Australische dollars, oftewel zo’n 12 euro. Nu denk je misschien zo goedkoop is dat niet. Normaliter betaal je voor 24 flesjes circa 55 dollar (41 euro). Vandaar dat het bier zo snel was uitverkocht dat de online supermarktketen ging uitzoeken wat er precies aan de hand was. Al gauw zagen ze dat op de website een foutieve prijs stond vermeld. Supermarktketen Coles roept eigenlijk alleen, foutje bedankt en wil het bier niet voor de aangeboden prijs meegeven.
De woordvoerder van Coles vindt dat het voor kan komen dat er een fout in het systeem ontstaat waardoor dit soort dingen gebeuren. Klanten vinden dat ze het bier moeten krijgen voor het bedrag waarvoor het bier stond aangeboden. Wie heeft er nu precies gelijk?
Coles verschuilt zich achter de algemene voorwaarden waarin staat dat de keten altijd het recht heeft om prijzen aan te passen. Verder biedt zij een waardebon van 15 euro aan richting de klanten die dachten een goedkope 24 pack bier te bestellen. Zeker is dat dit soort negatieve publiciteit de supermarktketen geen goed heeft gedaan. Zou het geen PR stunt zijn? In Nederland zag je bij de Hema onlangs ook een taartenactie. Is dit de nieuwe PR? Voor het bier is het in ieder geval fantastisch! Dat staat nu wel op de kaart.
Lees ook:Delhaize gaf bier weg: PR-stunt?
Lees ook:Bieractie top drie week 45
Lees ook:Goedkoop bier verleden tijd
Lees ook:Bieractie top drie week 47
Lees ook:Bieractie top drie week 51