In december 2011 werd de ‘Kujo Imperial Coffee Stout Unleashed’ door de Amerikaanse brouwerij Flying Dog op de markt gebracht. Komende week is deze nieuwe aanwinst al in Nederland te proeven op het Proost Plein van de Horecava in Amsterdam.
Het bier zal iedere winter op de markt worden gebracht door de brouwerij. Vice President Ben Savage vindt een van de mooiste aspecten van een nieuw bier het stukje kunst voor op het flesje. Ook dit keer is voor de Kujo Imperial Coffee Stout Unleashed een speciaal etiket ontworpen. Ralph Steadman is de ontwerper van de bijna agressieve draak die het etiket siert.
Het nieuwe Stout bier bevat een alcoholpercentage van 8,9% en heeft hoe kan het ook anders een duidelijke koffiesmaak. Volgens de brouwer is Kujo een perfecte combinatie van koffie en bier. “Het is belangrijk om een goed gebalanceerde hoeveelheid koffie te gebruiken. Een balans tussen het rijke, geroosterde stout karakter en de diepe, donkere koffiesmaak is wat we hebben bereikt met dit bier”
Bronnen: Flying Dog, en Rick Kempen
Lees ook:Het nieuwe bier van De Molen en Flying Dog
Lees ook:Wat gebeurt er als je gebruikte biermerk al bestond?
Lees ook:Bierproef: Hornbeer Russian Imperial Stout
Lees ook:Brouwerij Klein Duimpje lanceert ‘extreem’ bier
Lees ook:Brouwerij de Molen komt met zware Imperial Stout?
Nou, dan moeten we die morgen maar gaan proeven!