Niet alleen De Koninck past iets aan in de look en feel, ook Palm zit in een nieuw jasje. Naast een vernieuwde uitstraling zijn de flesjes aangepast van 33cl naar 25cl. Volgens de brouwer is dit de wens van de klant.
Veel brouwers passen de inhoud van de flesjes aan en vragen nagenoeg dezelfde prijs, een manier om ongemerkt een prijsverhoging door te voeren. Palm doet dit niet en heeft nadrukkelijk afspraken gemaakt met de distributiepunten om een correcte prijs te vragen voor de 8cl minder Palm.
Urban Crafts
De nieuwe frisse uitstraling moet Palm verjongen en het bier een meer toegankelijke, autentieke en eigentijdse uitstraling geven. De nieuwe huisstijl wordt ook in de andere bieren in het Palm-gamma doorgetrokken. Naast de klassieke marketing- en verkoopondersteuning, op de winkelvloer en in de klassieke horeca, zal deze ‘restyling’ versterkt worden met: ‘Urban Crafts by PALM’, een eigentijdse communicatiestrategie gericht op jong volwassenen. Met ‘Urban Crafts’ versterkt PALM de band met jongeren.
‘Urban Crafts’ staat voor innovatieve stedelijke ‘crafts’ verbonden met nieuwe media en technologie. Creativiteit is een belangrijke aspiratie voor jongeren, zelf creëren, passie en ondernemen zijn hierbij belangrijk. PALM staat zelf voor authentieke ambacht en merkt dat steeds meer jongeren zich verdiepen in moderne stedelijke ambachten als: Fixed Gear, Eco design, Art & Stopmotion, Reality Games, Performances, Food Art, Longboards, Experience Engineering.
Het ziet er inderdaad een heel stuk frisser en mooier uit. Erg benieuwd of dit het bier weer een nieuw impuls kan geven. De uitrol van het nieuwe imago in jonge,verfrissende Palm-activiteiten zal daarbij van doorslaggevend belang zijn.
Lees ook:PALM pakt uit met nieuwe uitstraling
Lees ook:Bieractie top drie week 30
Lees ook:Chimay lanceert nieuwe website
Lees ook:Palm Sauvin op fles in Nederland
Lees ook:Heineken gaat veranderen!
prima actie die 25 cl.
In de tijd dat speciaalbier gigantisch in opkomst is laten zij de ‘Speciale’ weer vallen en richten zich hiermee op gewoon en snel doordringbaar.
In het verleden hebben ze volgens middels stapelglazen ook al eens geprobeerd gewoner en algemener a la pilsener te worden.
Ik vind het geen slimme zet.
Jammer, ben sowieso geen voorstander van die kleine 25cl flesjes: zijn veel te snel leeg , je blijft op en neer lopen, vooral op een feestje. Dat is ook de reden dat ik nooit Jupiler koop in krat.
Voor de acceptatie en promotie van bier is de opkomst van kleine flesjes (25 of zelfs 18cl) een hele goede zaak. Of het voor een doordrinkbier als Palm zo’n slimme zet is weet ik niet maar met name de brouwers van zwaardere bieren en bieren mer complexe of extreme smaken zouden er goed aan doen om te kiezen voor klein.
Op een of andere manier doen dit soort van veel reclame taal doorspekte verhalen me altijd denken an de nieuwe kleren van de keizer. Kreten als “urban crafts” klinken misschien leuk, maar zeggen me nogal weinig. Wanner kun je eigenlijk van een ambacht spreken? Heineken claimt ook ambachtelijk te brouwen bijvorbeeld.
dat het niet duurder wordt is onzin, iig voor de aanbiedingen. Nu zijn de meeste kratten voor 10E in de aanbieding maar de palm 25cl krat was er voor E9,60, terwijl als we omrekenen naar inhoud het krat E7,60 zou moeten kosten.
ik vind het een waardeloze actie omdat ik enkel bier in de aanbieding koop en dan omgerekend veel duurder uit ben. Dan ga ik toch meer richtinge Hertog Jan.
Helemaal mee eens.Ik ben eenzelfde consumer en heb voor de nieuw look geen prijsverlaging gezien.Iemand heeft al van je biertje gesnoept en het smaakt ook anders.
Slechte zet van Palm en ga over op ander bier.(bv Leffe blond.)
Wat een debiele actie, upgrade van het merk gewoon een orinaire prijsverhoging van 25%, zo prijzen ze zich helemaal uit de markt.
Jongeren drinken liever veel dan kwaliteit, dus die gaan ze hier niet mee winnen.
Voorspel dat het slechter gaat lopen.
Toch opvallend dat via de groothandel er wel degelijk sprake is van een prijsstijging van 25%. Waar vroeger een kratje palm via groothandel Heineken 15,77 kostte (excl BTW), kost dat nu 14,99 (excl BTW). Zonder prijsstijging zou een kratje 11,95 moeten kosten.
Inderdaad, een ordinaire prijsverhoging, doorzichtig verpakt. Wat mij betreft: adieu Palm!!!
Ik kan melden dat mijn leveranciers allemaal een prijsverhoging hebben aangekondigd voor Palm. Dit betekent minder bier voor een hogere prijs. Uiteraard kan ik niet oordelen hoe het in de supermarkten zal gaan, maar Palm is bij mij verdwenen uit het assortiment.
Het is jammer dat Palm is overgestapt naar 25cl fles. Er wordt nu door meerdere supermarkten mee geadverteerdals een aanbieding. Een echte aanbieding is het dan niet. Ik ga niet zoveel betalen voor een toch wel lekker biertje. Jammer
Effe rekenen: Oude variant – 24 x 0,33 is 7,92 ltr. Nieuwe variant – 24 x 0,25 is 6 ltr. Conclusie bijna 2 ltr minder Palm-bier. Dat is al héél erg jammer en dan heb ik hier in de regio (Gelderland) alleen maar “normale” oude prijzen gezien. In de aanbieding deze week bij Spar voor € 9,99. Ook dat is een “oude” aanbiedingsprijs. Dusssss: duurder en die vernieuwing van flessen en kratten moet dus door de consument betaald worden. ERUG JAMMER !!! Neem wel een kratje extra mee uit Duitsland als we daar boodschappen gaan doen.
Erg jammer dat Palm nu kleinere flesjes heeft. De prijs is hier bij alle supermarkten gelijk gebleven aan de 30 cl flesjes, dus nu wordt het wel een erg duur biertje. Misschien kunnen we beter aan de blikjes gaan.
Erg Hollandse reacties op een Vlaamse klassieker. Ik begrijp dat nu dus ook iedereen Huismerk Pilsener 30cl. gaat drinken ipv Jupiler 25 cl. Geniet van een mooi glas bier, als je het je niet kunt veroorloven, drink je er één minder, maar nooit een mindere.
Hollandse reactie, gewoon gelul !
Eerst maken die Belgen gekkigheid over Hollandse zuinigheid en vervolgens een prijsverhoging van meer dan 15%.
Commercieel kontverhaal van de 1e orde, van product hoger in de markt zetten, was al het duurste bier in Nederland. Onderscheidend in karakter en uitstraling, waarom dan alle voorgaande actie om merkbekendheid te vergroten, we herkennen al enige tijd in Nederland, WAS mijn huismerk reeds sinds 18 jaar, maar ik ben er mee genokt uit principe.
Klaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Erg jammer dat Palm de inhoud per flesje teruggebracht heeft naar 25 cl. Ik mocht het graag drinken. Het design vind ik prima. Alleen zal ik geen palm met deze kleinere hoeveelheid meer kopen. Ik heb er één geprobeerd en het ziet er niet uit in mijn palmglas. Overigens hebben ze in de reclame of een kleiner glas gebruikt of iets anders want de glazen lijken vol te zijn. Blijft over blikjes maar dat vind ik niet prettig drinken of mooi op tafel staan. Ik zal dus moeten uiijken naar een ander merk helaas want het blijft één van de lekke bieren die ik ken.
Idd erg jammer.
Twintig jaar Palm gedronken maar daar komt nu een einde aan want ik ga niet zitten klojen met 25cl flesjes.
Altijd gedacht dat figuren die altijd weten wat goed is voor een ander allemaal in den Haag zaten.
Nee dus!
Ook bij de “ambachtelijke” brouwers zitten idioten.
Helaas……na 15 jaar een palmpje drinken ga ik maar
naar wat anders kujken.
Wil geen borrelglaasje bier.
Geen goeie actie…dat gaat klanten kosten…
Wat een trieste actie. Zojuist dus de laatste palm gekocht. Voortaan een beugelfles van Grolsch.
Authentieke Belgische flesjes?
Van 25cl?
Van groen glas?
Waarschijnlijk steekt dit nog het meest, dat we als bierdrinker, als consument, voor achterlijk worden weggezet.
Bier is licht gevoelig en daarom zit het betere bier altijd in donkere flessen. Zoals het palmpje van weleer.
Echter, de productie van bruin glas is aanmerkelijk duurder dan van groen glas (groen glas is waarschijnlijk het goedkoopste glas wat er is). Men is dus ook bereid de kwaliteit los te laten.
Snappen we het nu?
Kennelijk worden ook de “ambachtelijke” brouwers gerund door boekhouders en dat daar niets goeds van komt kunnen we dagelijks om ons heen waarnemen.
Helaas een doodgewone prijsverhoging. Dat de klant wil dat het flesje 25cl wordt is onzin natuurlijk. Palm is hiermee zijn identiteit kwijt. Ik laat het tenminste voortaan links liggen. Verkeerd bezig zijn jullie beleidsmakers. De klant is echt niet zo achterlijk als jullie denken. Pure minachting van de klant.
Wel leuk die flesjes palm. maar de inhoud is minder geworden van 30 cl naar 25 cl.
Dan verwacht je dat de prijs ook lager zou uitpakken maar helaas.
Was al jaren een palm drinker maar vind dit een verkapte prijsverhoging.
Dus gaan we maar weer terug naar Hertog jan bier. Deze heeft ook verschillende soorten.
De zogenaamde opfrisser is wat mij betreft een domper. De inhoud is terug gegaan van 30 naar 25 cl, maar de prijs is gewoon hetzelfde gebleven, dus betaal ik de volle prijs voor 120 cl minder.
Was jaren een palm drinker, maar denk nu maar eens iets anders te proberen. Jammer Palm.
Voor mij ook exit, flesje is net te klein, je bent dus al snel met de tweede bezig, en dat is net weer te veel. Het flesje is nog lelijk ook, dat bruin beschadigd heel snel. Neem een voorbeeld aan een groos flesje, dat voelt mooi.
Maar de grootst ergernis in de prijs, eikels!!!!!!!
Dit was dus mijn laatste palm krat, weer terug naar hertog Jan denk ik
Maak van dat belgische raspaard maar een shetlandpony, jammer Palm van deze actie.Bedankt voor alle goede jaren maar wij doen geen zaken zo Palm bier is nu net het thuiskomertje onder de bieren.
Gisteren met een stel trouwe Palm drinkers een vergelijk tussen het oude en het nieuwe flesje gedaan, helaas voor Palm maar Hertog Jan heeft er een paar nieuwe klanten bij. Het groene flesje oogt niet, je schenkt geen volle Palmglazen uit een 25 cl flesje en de prijs bij C1000 is 14,99 euro wat gelijk is aan de 30 cl flessen.
Conclusie van het verhaal: alleen maar verliezers, de brouwerij gaat minder verkopen en de Palm drinkers gaan op zoek naar een ander lekker bier.
Geweldig al deze reacties, conclusie min of meer 100% over naar Hertog Jan, kwam ik eigenlijk ook vandaan.
Na 18 jaar Palm vaarwel gegroet.
Had een paar reacties van dit blog op de Palm pagina gezet, vonden ze niet leuk en hebben ze verwijderd.
Jammer dat de dislike button van facebook nog niet werkt !
Klant is koning, via facebook ???
Als fervent bierdrinker ben ik al jaren een grote fan van het Palm bier.
Deze actie slaat helemaal nergens op.
De inhoud wordt minder en de prijzen blijven gelijk.
Na jaren ga ik weer over op Hertog Jan.
Domme actie Palm, gaat jullie heel veel trouwe klanten kosten.
Tip: hou de 33cc in het assortiment1
Even los van het geld(maakt me niet zoveel uit) is het gewoon niet prettig drinken. Het glas is te snel leeg! Ik verzoek Palm om rekening met de klant te houden! Kom terug op het besluit en laat ook de 30cl fles in het assortiment. De Nederlander betaald graag iets meer voor deze fles. Immers alle andere merken hanteren een fles met de grotere inhoud. Indien het niet veranderd, zou ik de exit van de Nederlandse markt maar vast voorbereiden. Dit gaat hier niet werken. Jammer want het bier is zo lekker!
Het is zeker het alle LAATSTE krat Palm ik heb gekocht.
Palm zegd een 25cl fles is het ‘Wens van de klant” … LARIKOEK !!!
NIEMAND ik ken wil een piep klein fles zoals het Palm van nu.
Het 30cl fles was al 10% minder dan een normaal bier fles, maar 25cl !!!!!!!!!!
Waarlijk een hele slechte zet van Palm. Als lid van een bierclub kan ik dat namens alle leden zeggen. Palm stond bij ons op de eerste plaats als het biertje van alle dag en het biertje, waar we mee begonnen op een van onze proefavonden. Dit klassebier in een miniflesje en voor dezelfde prijs als 30 cl. Jammer. Voor ons hoeft het niet meer. Hiermee gaan jullie het kwijtraken in Nederland.
Ik vind het maar misleidend die kleine flesjes. Ik was ook lichtelijk teleurgesteld toen ik vorige week een flesje uit het krat haalde. Het is toch wel een beetje een domper op het bier, wat bij mij altijd hoog in het vaandel stond. Ik sluit me dan ook aan bij de reactie van de heer Slingerland hierboven.
Helaas naar 25cc! Een Bourgondisch biertje in een calvinistisch flesje. Dat kan toch helemaal niet! Ik neem wel wat anders.
L,S
Zelfde prijs maar 24 wel maal 5 cl minder
Na 12 jaren voor mij geen Palm meer Hertg Jan doet het beter
niet zo best Had verwacht dat men in Belgie slimmer was
Groet C v R