Het bewijs is er weer, negatieve publiciteit kan ook een positief effect hebben. Nadat het ‘vrouwonvriendelijke’ Top Totty bier verbannen werd in het café in het Britse lagerhuis vanwege het storende uiterlijk van het etiket en flesje, is de verkoop omhoog geschoten. Tja, dat is een beetje te verwachten natuurlijk. ‘Alles wat niet mag dat is leuk en gaan we kopen’.
Brouwerij Slater’s uit Engeland heeft vele telefoontjes en e-mails van verschillende pubs ontvangen die Top Totty wel graag willen schenken. De eigenaren denken dat de hype vooral is ontstaan omdat ze hiermee kunnen schoppen tegen het huidige parlement.
Afgelopen week zijn er 50 vaten extra verkocht en de verwachting is dat Top Totty nog sterker zal groeien.
Lees ook:Bieraanbieding via de mail of nieuwsbrief
Lees ook:Vrouwonvriendelijk bier verbannen uit Engelse pub
Lees ook:Hiep hiep hoera, het bierblik is 80 jaar!
Lees ook:Nieuwe Amstel commercial voor het EK
Lees ook:Iers bier smaakt alleen in Ierland
Waaruit maar weer blijkt dat het niet altijd handig is om met veel lawaai tegen dit soort zaken op te treden. Soms is dood zwijgen van een dergelijk bier de beste oplossing…