Brouwerijen introduceren massaal Ice Tea bier

Veel Amerikaanse en Canadese brouwerijen houden zich momenteel bezig met innovatie en productvernieuwing om de klant aan het bier te houden. Merken van sterke dranken, de wijn en de cocktailbranche proberen met veel marketinggeweld de klanten weg te kapen. Net als in Nederland is Ice Tea een populaire drank en daarom ontstond het idee om een Ice Tea bier te introduceren. In 2010 bracht ik het nieuws over ice tea bier van de Canadese brouwerijen Millstreet Brewery.  Ook grote brouwerijen zetten nu de stap naar Ice tea bier

Molson Coors Brewing is heeft nu het Ice Tea bier Coors Light Iced T gelanceerd. Dit nieuwe bier heeft naast de bekende ice tea smaak ook een vleugje citroen, bevat vier procent alcohol maar geen caffeine. De komende maand is het in Canada verkrijgbaar en kort daarna ook in Amerika.

Grotere brouwerijen hebben op de markt in Canada en Amerika last van andere dranksegmenten maar ook van kleinere brouwerijen met verrassende speciaalbieren. Overigens ziet niet alleen Molson Coors Brewing een gat in de markt met het ice tea bier. Ook Anheuser-Busch introduceert in april 2012 op de Amerikaanse markt een ice tea bier met de naam ‘Michelob Ultra 19th Hole Light Tea and Lemonade’.

Ik ben benieuwd wanneer we dit in Europa gaan terugzien, aangezien ik me erg goed kan voorstellen dat zoiets in Nederland ook goed zou kunnen lopen.

Bron: Wall Street Journal 

Lees ook:‘Light’ bier: nieuwe trend?
Lees ook:Obama verliest krat bier
Lees ook:Molson Coors winnaar in race om StarBev
Lees ook:Man leeft dagen op bier
Lees ook:AB InBev nieuwe sponsor American Football

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.