Jupiler bezig aan sterke opmars in Nederland

Al jaren vindt vanuit het zuiden een opmars plaats van het biermerk Jupiler. Door de sponsoring van de Eredivisie kennen steeds meer mensen het biermerk. AB InBev is brouwer van Jupiler en werkt momenteel verder aan de sponsoring van meerdere landelijke evenementen. Zo is zij nu bierpartner geworden van Dancetour, het grootste dance evenement van Nederland. Deze opmars gaat toch ten koste van diverse biermerken zoals Dommelsch en Amstel. Ik vraag mij in dat kader danook af wat bierbrouwers de komende jaren gaan doen als zij meerdere pilsmerken in hun portefeuille hebben. In een verzadigde markt moeten er naar mijn idee toch slachtoffers gaan vallen.  

Events Manager Frank Etman: “Jupiler is vanuit het Zuiden bezig met een sterke opmars richting Westen, Oosten en Noorden van Nederland. Via Dancetour laten we veel muziekliefhebbers in contact komen met ons biermerk. ”

Samenwerking
Dancetour en Jupiler gaan de komende drie jaar intensief samenwerken om het succesvolle danceconcept verder uit te bouwen. Onder het motto ‘Bringing people together’ is Dancetour in korte tijd uitgegroeid tot het grootste danceplatform van Nederland. In 2013 vinden de evenementen plaats in 12 grote steden, verspreid over heel het land.

Lees ook:Amstel verliest Ajax aan Jupiler
Lees ook:Merkwaarde Heineken fors gestegen
Lees ook:Jupiler focust verder op Nederlandse markt
Lees ook:Jupiler online meest genoemde biermerk, terecht?
Lees ook:Bier drinken uit een maïsbeker

7 reacties op “Jupiler bezig aan sterke opmars in Nederland

  1. Alexander

    Is het niet gewoon zo dat AB InBev Dommelsch aan het vervangen is door Jupiler als merk? Hier in de omgeving zie ik de een na de andere Dommelschtoko omgebouwd worden naar Jupilertoko.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Wesley

    Oranjeboom was het eerste slachtoffer, Dommelsch zal volgen. Jupiler moet het grote pilsmerk van inbev worden in Nederland. Het is toch ook niet gewoon dat een merk als Oranjeboom, groter dan Dommelsch en Hertog Jan samen in een paar jaar tijd is verdwenen. In dezelfde tijd is jupiler ineens gegroeid in Nederland, ra ra hoe kan dat??

      /   Beantwoorden  / 
  3. Bierspion

    Als eerste is mijn mening dat het sponsoren door bierbrouwers van diverse sporten zou moeten stoppen, verder dienen mensen zich eens te verdiepen hoe Angelsaksisch grote brouwerijen (vooral deze in het artikel genoemde) georganiseerd zijn. De oud medewerkers zijn niet meer welkom in de kantine van hun brouwerij waar ze meer dan 25 jaar gewerkt hebben. Het is waar gebeurt dat de huidige medewerkers naar de slagboom liepen en afspraken met een oud medewerker omdat de huidige medewerkers met een probleem te kampen hadden dat alleen vakmensen konden oplossen. Lange leve de marketing en sloop het echte vakmanschap. “Greenwashing” Authenticiteit verkoopt zich zelf zonder marketing, dit noemt men magnetizing!
    Antwoord op deze reactie

      /   Beantwoorden  / 
    1. Ton van Oorschot

      Gewoon massaal geen Jupiler kopen. Als we zo doorgaan hebben we alleen nog maar Heineken en Jupiler in Nederland als pilsmerken. Daar moet je toch van gruwelen??

        /   Beantwoorden  / 
      1. Wesley

        Ik heb nog nooit jupiler gekocht ;)

          /   Beantwoorden  / 
        1. Ton van Oorschot

          Ik ook niet. De volgende brouwerij die gaat sluiten zal wel ons mooie Dommelsch zijn. Er blijft niet veel meer over zo. Kunnen we geen landelijke boycot opzetten?

            /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.