De bierbrouwers proberen al jaren met alcoholvrij en alcoholarme bieren de strijd aan te gaan met frisdrank. Oftewel ze vissen natuurlijk een beetje in dezelfde vijver. Grolsch had al de Stender, een alcoholarm bier, de Stender Lemon & Lime en komt nu met een nieuwe Stender-smaak, de Red Orange. Naar mijn idee zit dit ook weer in hetzelfde consumentensegment als de Radlers die nu ook massaal de Nederlandse markt opkomen.
De Stender Red Orange bevat net als alle Stender-zusjes 0,5% alcohol en is een alcoholarm bier met sap van rode sinaasappelen. Hiermee is de drank een goed alternatief voor frisdrank voor de consument van 16 jaar en ouder. Ook is het caloriegehalte laag, namelijk 29 kcal per 100ml. Frisdrank ligt gemiddeld op zo’n 37 kcal per 100ml.
Verkrijgbaar
Grolsch Stender Red Orange is vanaf 11 maart aanstaande verkrijgbaar bij diverse supermarkten, slijterijen en horecagelegenheden in heel Nederland. Stender Red Orange heeft net als de Lemon & Lime variant een ‘twist off’ kroonkurk en is verkrijgbaar in een 6-pack met 25cl flesjes voor een adviesverkooprijs van € 3,99.
Lees ook:Grolsch lanceert Stender Lemon en Lime
Lees ook:Grolsch Stender terug op de markt!
Lees ook:Grolsch speciaal- en alcoholarm bier in nieuw jasje
Lees ook:Herintroductie tafelbier?
Lees ook:Dommelsch kleurt oranje
Ook nieuw is Jilzz rose en er zullen best nog een paar innovaties komen vrees ik.
Yep, ik ben een van de 5000 personen die Grolsch stender red orange mag gaan uitproberen/promoten… kijk er nu al naar uit !!!
Heerlijk drankje maar nergens meer te koop zelfs niet meer bij de MAKRO.