De Belgische Brouwers starten in november met een grote campagne om bij de Belgen bier te promoten. Het doel is om de alsmaar dalende consumptie van bier een halt toe te roepen en toch tenminste één bierconsumptie per dag te drinken, zo stond beschreven in Het Nieuwsblad.
Met TV, radiospots en advertenties die doorlopen tot in 2014 wordt gerefereerd naar het aantal liters bier dat 40 jaar geleden gemiddeld per Belg werd gedronken, namelijk 120 per jaar. Vandaag de dag is dat bijna de helft met nog maar 74 liter. Sven Gatz, Directeur Belgische Brouwers, benadrukt dat de campagne niet tot doel heeft dat de Belg ongezonder moet gaan leven of dat er meer dan matig alcohol wordt gedronken. ”Maar met moeite één pintje per dag, dat vinden wij wel heel matig”, aldus Gatz.
Toch bijzonder, ik denk dat dit soort promotie voor bier in Nederland niet kan vanwege de alcoholwetgeving. Zou wel een goed idee zijn .
Lees ook:Belgische Prins ontmoet brouwers
Lees ook:Belgen drinken 4 procent minder bier
Lees ook:Grolsch krijgt nieuwe Belgische Algemeen Directeur
Lees ook:Belgische bierbarometer: 30% verkiest bier boven wijn bij diner
Lees ook:Campagne Rij alcoholvrij in Breda