Grolsch voorziet verpakking van educatieve logo’s

Grolsch educatieve logosVanaf 1 januari 2014 zijn de verpakkingen van bierbrouwer Grolsch voorzien van een drietal educatieve logo’s: geen alcohol onder minderjarigen, geen alcohol tijdens zwangerschap en geen alcohol in het verkeer. Daarmee is zij de eerste Nederlandse brouwer die deze drie logo’s op de verpakking plaatst. Het doel is om het bewustwordingsproces voor verantwoord alcoholgebruik verder te stimuleren. Naast de logo’s vind je ook de website www.talkingalcohol.com waarop meer informatie is te lezen over de effecten van alcohol op je lichaam.

Met ingang van 1 januari aanstaande gaat de leeftijdsgrens voor alcoholconsumptie omhoog van 16 naar 18 jaar. Voor Grolsch was dit aanleiding om niet alleen haar 18+ slogan op de verpakkingen aan te passen, maar meteen een bredere boodschap te gaan voeren.

De educatieve logo’s komen voort uit afspraken die SABMiller Europa heeft gedaan aan het European Alcohol and Health Forum en zullen worden doorgevoerd op alle verpakkingen van de verschillende SABMiller biermerken.

Lees ook:Grolsch komt met Nederlandse alcoholsite
Lees ook:Grolsch ondergaat metamorfose
Lees ook:Grolsch gaat verder buiten Nederland!
Lees ook:Is Grolsch wel duurzaam?
Lees ook:Grolsch blikt terug op 400 jaar bier

5 reacties op “Grolsch voorziet verpakking van educatieve logo’s

  1. Cas

    De eerste flesjes zijn al in de omloop, de logo’s vielen mij gisteren opeens op.

      /   Beantwoorden  / 
  2. T0n

    Ja volgens mij is kornuit al vanaf de introductie voor 18+ volgens het etiket. Als er nu al niet naar gekeken wordt, hoe moet dat dan na 1 januari?

      /   Beantwoorden  / 
  3. Maurice

    Grolsch loopt hierin ook vooruit op de nieuwe verordening 1169/2011 waarin de nieuwe regels zijn opgenomen voor het etiketteren van levensmiddelen. Voor bier gelden hier nog een paar uitzonderingen.

    Ik heb al redelijk wat bieretiketten beoordeeld naar de nieuwe richtlijn, en her en der zijn er nog wat verbeteringen te behalen.

    Als er nog brouwers zijn die ook hun bieretiket willen laten beoordelen (in ruil voor een paar biertjes van het te beoordelen etiket) dan kunnen ze contact met mij opnemen via: [email protected] of nl.linkedin.com/in/bierinjisp

    mvg Maurice

      /   Beantwoorden  / 
  4. Piet

    nutteloze bezigheid al die logo’s

      /   Beantwoorden  / 
  5. Maurice

    Naast enkele verplichtingen zorg het juist voor uniformiteit en duidelijkheid voor de consument. Ik juich deze symbolen / pictogrammen juist toe! Juist voor de “minder geoefende” bierdrinkers.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.