Op deze blog is al vaker geschreven over reclames, en dan met name de vele vrouwonvriendelijke. Er bestaan vele vormen van bierreclame, soms zijn het hele verhalen waarbij je pas op het einde erachter kom dat het om bier gaat. Zo niet de reclame van het Japanse Sapporo…
De reclame laat in een prachtige (virtuele) omgeving zien waar het water voor het bier vandaan komt en hoe het verzameld wordt. Dit alles onder een krachtig herkenbaar Japans tromgeroffel. Verder hoe de gerst bewerkt wordt (het Japanse worstelen tussendoor zullen we maar als nationalistisch zien, maar misschien zie ik wel wat over het hoofd) en in de maischketel terecht komt. Ook fantastisch visueel gemaakt hoe de kookketel verhit wordt. Alles wordt in grote tonnen gelagerd, waarna het uiteindelijk bij de consument terecht komt.
Fantasierijk en prachtig gemaakt; een lust voor het oog. Daar kunnen sommige brouwers nog wat van leren! Apart is wel de ster in het logo. Deze doet sterk denken aan zowel Heineken als Estrella Damm.
In de video onder de reclamevideo is “The making of” vastgelegd.
Lees ook:Brouwerij De Halve Maan opent café in Tokyo
Lees ook:Bierzee in Duitsland
Lees ook:Budweiser lanceert nieuwe sport
Lees ook:17-4-11: Meibockfestival Amsterdam
Lees ook:Twee werelddelen lanceren samen Japanse IPA