Categorie: "In gesprek met…"

In gesprek met de directeur van Nederlandse Brouwers

Jack VerhoekOnlangs is de naam van het Centraal Brouwerij Kantoor (CBK) getransformeerd naar Nederlandse Brouwers. Tijd voor een interview met Jack Verhoek, Directeur Nederlandse Brouwers voor AdFundum, het blad voor de drankenbranche, over wat deze organisatie voor Nederland en de bierbranche betekent. Lobby voor alcoholbeleid en duurzaamheid blijken de belangrijkste pijlers. Verder heeft Jack Verhoek een belangrijke boodschap: “Bierimago kan beter.”

Hertog Jan groeit door techniek en persoonlijk te zijn

Gerard vd Broek op favoriete plek ochtenddegustatie lrVoor dit blog en het slijtersvakblad AdFundum ben ik op bezoek geweest bij de Hertog Jan Brouwerij in Arcen. Hertog Jan groeit door innovatieve techniek en met name door persoonlijk te zijn, dichtbij de bierdrinker te staan. Tijdens een warme dag leerde ik de brouwerij iets beter kennen en kreeg ik een kijkje in de keuken. Het was mij duidelijk dat Gerard van den Broek brouwt met passie! Lees het mooie verhaal achter Gerard en bekijk zelf de bierpassie op zijn gezicht in de videoreportage.  

In gesprek met… Jopen: ‘Een droom komt uit’

Michel en Lydian PMIBij de kennismaking met Michel Ordeman en Lydian Zoetman is direct de bierpassie voelbaar. Zowel zakelijk als privé een gouden duo, twee enthousiaste bierfanaten die graag de Nederlandse biercultuur een extra dimensie willen geven. Jopen uit Haarlem staat bijna aan de vooravond van de opening van haar nieuwe brouwerij. Deze staat gepland op 11 november 2010! Tijdens ons gesprek kwamen nieuwe vervoertanks binnen en kwam het tegelbedrijf de tegelkeuze laten zien. Hun ogen gaan glimmen als je ze bezig ziet met hun mooiste bierdroom: ‘Het bier thuis brengen in de eigen brouwerij in de oude kerk van Haarlem.

In gesprek met Mitra: ‘Speciaalbier groeit’

Marco PhilipsenWaar kan je je speciaalbieren halen? Een vraag die voor mij in eerste instantie niet zo makkelijk te beantwoorden was toen ik circa 16 jaar geleden begon met het drinken van speciaalbier. Uiteraard is er veel veranderd de afgelopen jaren en is het segment speciaalbier en daarmee de verkrijgbaarheid behoorlijk gegroeid. Toch krijg ik regelmatig vragen van bierliefhebbers waar naast de supermarkt speciaalbier te koop is. De Mitra Slijterijen hebben als keten het grootste speciaalbier segment en 325 vestigingen door heel Nederland. In een interview met Marco Philipsen op het hoofdkantoor van Mitra is mij duidelijk geworden hoe diep speciaalbier geworteld is in deze keten.

In gesprek met DE brouwmeester van Grolsch

Guy Evers In een prettig gesprek met dé brouwmeester van Grolsch ben ik meer te weten gekomen over het leven als brouwmeester bij Grolsch, wie de gepassioneerde brouwmeester Guy Evers is en wat hem al ongeveer 20 jaar bij Grolsch houdt!

Dit interview geeft inzicht in hoe de brouwmeester als onderdeel van een groot brouwconcern vandaag de dag werkt. Een kijkje achter de schermen in het grote brouwconcern Grolsch waarbij ik een zeer warme sfeer heb ervaren en open beeld heb gekregen.

In gesprek met… Joyce van Christoffelbier!

Joyce van den elshoutInderdaad vrouwen in de bierwereld zijn nog erg in de minderheid. Vandaar dat ik uiteraard graag vakvrouwen in bier op mijn blog aan het woord laat. Joyce van den Elshout is directeur van Christoffelbier in Roermond en heeft al bijna heel haar leven een passie voor bier! Haar kernwoorden zijn kwaliteit en ambacht!

‘Bavaria gaat niet voor hype-successen’

Peer SwinkelsIk ging in gesprek met….Peer Swinkels, 35 jaar, een van de zes directeuren van Bavaria en verantwoordelijk voor de Global Marketing en verkoop in het Nederlandse retailkanaal. Daarnaast houdt hij zich bezig met de Public Relations en Public Affairs. Wekelijks komen er vele verzoeken binnen om mee te werken aan interviews en TV-programma’s. Heel selectief maakt hij soms tijd, met name voor nieuwe innovatieve initiatieven die passen bij Bavaria. Ontzettend leuk dat dit blog alle bierliefhebbers een kijkje kan geven in de uitdagingen en ideeën van Peer Swinkels.

In gesprek met verkoopdirecteur Bob Hendrickx van Lefèbvre

Foto Bob HendrickxDe brouwerij heeft sinds 1876 een sterk merkimago opgebouwd en is bekend van diverse bieren waaronder Barbar, Moeders overste, Floreffe en sinds kort de Hopus. Al 22 jaar werkt Bob Hendrickx bij Lefèbvre en heeft danook een mooie geschiedenis binnen de brouwerij doorgemaakt. Ieder jaar wist de brouwerij een groei neer te zetten. Hoe ziet de dag van Bob Hendrickx eruit? Wat maakt het zo bijzonder om bij deze brouwerij te werken? En hoe kunnen ze jaar in jaar uit blijven groeien. Lees de geheimen achter Lefèbvre.

In gesprek met brouwerijdirecteur Thijs Thijssen

Thijs ThijssenZoals aangekondigd is de rubriek ‘in gesprek met’ een feit. Met niemand minder dan Thijs Thijssen, algemeen directeur van De Koningshoeven (La Trappe) doen we de aftrap! Al sinds 2000 werkt hij actief voor brouwerij De Koningshoeven. Eerst als commercieel directeur en sinds 2005 als algemeen directeur. De rubriek is bedoeld om in het kort de persoon achter de brouwerij in beeld te brengen. En dit keer zeker een primeur! (Op het schilderij links boven Thijs Thijssen staat Isid’or)  

Nieuwe rubriek: ‘In gesprek met’… de brouwerijdirecteur

microfoonNaast de vele leuke en bijzondere wetenswaardigheden rondom bier start ik volgende week met een nieuwe rubriek: ‘In gesprek met’. Dit zijn o.a. interessante interviews met directeuren van brouwerijen over hun dagelijkse uitdagingen en ontwikkelingen binnen de brouwerij. Verder komen ook belangrijke personen voor de bierbranche aan het woord.