Marketeers slaan plank mis met Stella Artois

Dat zal pijn doen! De USA Today maar ook de Belgen zelf zijn not amused met de tv-spot van Stella Artois tijdens de Super Bowl. Ze kregen 5,3 op een schaal waar een tien te verdienen was. Ze sloegen op het grootste sportevenement van de VS de plank mis en eindigde van de 61 reclamespotjes op de 57ste plek. Het premium pils zoals Stella Artois gepositioneerd wordt in de VS was ineens Frans en had iets met Parijs. Hoe konden ze dit nu doen? Zeker omdat al het bier dat uit België komt in de VS als het Mekka wordt gezien! 

De commercial kostte maar liefst 4,4 miljoen euro. Het moest duidelijk blijken dat het bier uit Frankrijk kwam met opgenomen reclamebeelden in een jazzclub in Parijs en de Franse woordspelingen. En het werd nog leuker aangezien Braziliaanse mannen de hoofdrol spelen. Overigens begrijpt AB InBev de markt wel met Bud Light die op de eerste plaats eindigde! Waarschijnlijk andere marketeers? Bekijk hieronder de commercial.

Bron: HLN.be

Lees ook:Brouwfout in Stella Artois met Leffe gisting
Lees ook:Stella Artois in nieuw blik
Lees ook:Chemisch lek bij Stella Artois
Lees ook:Pilstest leidt tot opmerkelijk resultaat
Lees ook:België exportkampioen in bier

3 reacties op “Marketeers slaan plank mis met Stella Artois

  1. Marijn Nap

    Inderdaad wat een vage en saaie reclame. Nooit meer laten zien is mijn tip!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Jan

    Dat moeten dan wel B-marketeers zijn geweest. Tjonge, jonge, dan heb je met Bierland Belgie een pareltje in handen en laat je het bier uit Frankrijk komen. Fiona, sla je vleugels uit en maak Stella Artois een sterk(er) merk buiten Europa… ;-)

      /   Beantwoorden  / 
  3. Hayo

    Maar ondertussen nodig je wel iedereen uit om hem nog een keer te bekijken. En zo heeft iedereen het over Stella en niet over Bud Light. Een slechte commercial is niet altijd slechte reclame.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.