Carlsberg komt met biermerk voor vrouwen

Dit is dus niet de manier zoals ik, en met mij volgens mij heel wat vrouwen, denk dat bier gepositioneerd moet worden. De Deense brouwer Carlsberg wil meer vrouwen aan het bier krijgen met een nieuw biermerk. Er is met name veel aandacht besteed aan het design. Een kwart van de vrouwen drinkt momenteel bier en daarvan moeten er behoorlijk wat meer komen met deze mooie gestileerde flesjes. En dan de smaak.

Die lijkt bij het bier ondergeschikt. Dat is mooi nieuws want dan is het vooroordeel van het bittere karakter direct van tafel geveegd. Volgens Jeanette Elgaard Carlsson, international innovation director bij Carlsberg, laten vrouwen de aankoop vooral afhangen van het design. Zij willen een drankje dat past bij hun (kleding)stijl. Eerder heeft deze actie met Heineken echter ook niet gewerkt. Zij introduceerde toen een nieuw aluminium flesje, de I-Cone, waar ontwerper Bas Kosters vervolgens mee aan de slag ging wat niet leidde tot een grote doorbraak.

Alweer een initiatief dat opnieuw laat zien dat brouwerijen niet weten hoe ze vrouwen moeten benaderen. Wellicht is een eerste stap door het product niet alleen voor mannen maar ook voor vrouwen te refreshen en geen onderscheid te maken in product. De netwerkbijeenkomst zal zeker leiden tot nieuwe inzichten!

Dit nieuwe bier zal vooralsnog dit jaar alleen in Kopenhagen op de markt komen. Vanaf 2012 wordt het uitgerold over Europa en delen van Azië. Ik ben benieuwd! Mijn verwachting is dat dit toch zeker niet zo heel ver gaat komen. Wat denk jij? Gaat dit werken?

Bron: Marketingonline.nl

Lees ook:Carlsberg voor huid en haar
Lees ook:Heineken lanceert nieuw ‘vrouwen’blikje
Lees ook:Carlsberg pakt nog winst
Lees ook:Bierbrouwers de switch komt!
Lees ook:Biervoorraad Carlsberg raakt op

3 reacties op “Carlsberg komt met biermerk voor vrouwen

  1. Fred Schiphorst

    Als ik dit lees moet ik ineens terug denken aan de juichkreten die klonken bij een raport waarin stond dat de grote brouwers meer aandacht ana vrouwen zouden gaan besteden. Ik vreesde toen en vrees nu weer dat dit hetgeen is wat die grote merken daar mee bedoelen.
    Overigens was ook op het eerste PINT forum over kansen in ene krimpende markt er ook al sprae van dat meer aandacht aan design gegeven moest worden en zit Ben Vinken met zijn grote flessen met luxe etiketten ook meer op vorm dan op bier. Zo nieuw is het dus ook weer niet. Of het wenselijk is is een tweede.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Bas

    Het werkt misschien ff tijdelijk maar op lange termijn werkt dit totaal niet.
    Zoals al vaker gezegd, maak eens reclame voor bier dat niet alleen op mannen is gericht.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Harry Pinkster

    Tja, de styling is wel strak, kan ik ook wel waarderen. Of dat nu typisch voor vrouwen moet zijn… het zal wel. Ik kreeg vorige week bij een zending nieuwe Deense bieren voor mn verzameling een flesje en ga hem vanavond proeven. Ik ben benieuwd!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.