Heineken pakt marktaandeel terug met bier Dos Equis

Ooit maakte Heineken als eerste buitenlandse bier naam in Amerika. Tegenwoordig doet concurrerend bierconcern AB InBev met Stella Artois in de V.S. hard haar best, en met succes, om daar heel wat marktaandeel vanaf te snoepen. Heineken heeft nu met het bier Dos Equis een manier gevonden om weer veel terrein terug te winnen.

De afgelopen vijf jaar is een groot marktaandeel afgestaan aan Stella Artois. Echter dit jaar zou  Heineken met het in de V.S. uitgebrachte Dos Equis de koppositie weer over kunnen nemen. De verkoop van dit bier steeg het laatste kwartaal van 2011 dat eindigt in oktober met 17 procent. Vergeleken met de wereldwijde algemene verkoopdaling van één procent is dit een een positieve ontwikkeling voor de brouwerij.

Volgens de Londense analist Andrew Holland is het succes te danken aan de marketing van het bier. Heineken heeft ervoor gezorgd dat Dos Equis een hip bier is waar men graag mee gezien wil worden. Als het bierconcern erin slaagt om ook het biermerk Heineken via advertising een impuls te geven dan zit het wel goed.

Bron: Industry Leader Magazine

Lees ook:Omzetstijging bij AB InBev
Lees ook:Stella Artois in nieuw blik
Lees ook:Ontploffende Stella-flesjes leiden tot gewonden
Lees ook:Stella Artois komt met cider
Lees ook:Heineken introductie in Mexico

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.