Onderzoek: Wie is die Amerikaanse bierdrinker?

Uit een studie van onderzoeksbureau Scarborough onder 210.000 volwassenen in de VS blijkt dat 42 procent van de Amerikaanse volwassenen boven de 21 in de laatste 30 dagen bier heeft gedronken. 5% van alle volwassenen heeft in diezelfde periode een bier gedronken van een kleine brouwerij (microbrew/craftbeer). Interessant, zeker voor Nederlandse en Belgische bierbrouwers die verkoop in de VS willen realiseren, is om te zien waar het bier door de consument wordt gekocht en wie die speciaalbier drinker nu eigenlijk is.

Maar liefst 53 procent van de bierdrinkers die een ‘Microbrew’ drinkt, koopt het bier in een supermarkt. Verder drinkt 45 procent ook een ‘Microbrew’ bij een restaurant, 38 procent bij een nachtclub/bar en 37% bij een slijterij. De ‘Microbrews’ in de VS zijn niet helemaal te vergelijken met de speciaalbieren van kleine brouwerijen in Nederland. De kleine brouwerijen in de VS zijn namelijk al groot in vergelijking met Nederland. De biermarkt is uiteraard ook vele malen groter.

Onderzochte bierdrinkers
Op basis van de onderzochte populatie is 25 procent van de speciaalbier drinkers tussen de 30 en 39 jaar oud. Ook blijkt dat de bierdrinkers vaker goed geschoold zijn en in het bezit zijn van een goede baan. Volgens Alisa Joseph, Vice President van de advertentie service van Scarborough zijn ‘Microbrews’ een mooi voorbeeld van hoe lokaal en streekproducten een trend zijn geworden. Zonder problemen wordt een koppeling gemaakt met sport. Speciaalbierdrinkers in de VS tonen veel interesse in Basketball (40%), voetbal (41%), Baseball (41%) en de Olympische Spelen (30%). Een interessante uitkomst is ook de artistieke interesse die bij de craftbeer drinker drie maal hoger ligt dan bij de gemiddelde volwassene van 21 jaar of ouder.

Andere interessante gegevens zijn:
- microbrew drinkers gebruiken twee keer meer hun mobiele telefoon om de krant te lezen
- Ze houden in 65% van de gevallen van comedy, 61% van films en 54% van sport.
- Eenderde van de online microbrew drinkers spendeert 20 uur of meer op internet
- De kans is twee keer groter dan een gemiddelde 21-plusser dat de speciaalbier drinker YouTube heeft bezocht in de laatste 30 dagen.

Voor meer interessante gegevens en de plaatsen waar vooral craftbeer wordt gedronken klik hier.

Bron: Scarborough Research

Lees ook:Nederlanders drinken 1 glas alcohol per dag
Lees ook:Bezoek aan Invercargill Brewery
Lees ook:14% verkoopgroei ‘craftbeer’ in USA
Lees ook:In 2020 drinkt 40 tot 50 procent speciaalbier
Lees ook:60 procent vindt Nederlands speciaalbier van goede kwaliteit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.