Heineken focust op social media

heinekenMarco van Veen, Manager Web en Innovation Centre bij Heineken gaat proberen intern een turnaround te bewerkstelligen. Heineken is van oorsprong nog steeds erg traditioneel en dat is zeker te merken in de media-aanpak. Heineken gaat nu de stap maken naar digitale media. Overigens is digitale media binnen de hele bierwereld geen gemeengoed. Mondjesmaat starten brouwerijen met deze vorm van communicatie. Overigens denk ik dat deze trend wel iets is dat past bij Nederland / Europa. In de VS is namelijk zichtbaar dat brouwerijen al op grote schaal met digitale media bezig zijn. Nu zijn ze daar vaak iets eerder natuurlijk. De futurologen zijn het er overigens over eens dat de communities steeds belangrijker worden voor bedrijven. Ik verwacht zelf dan ook nog een grote slag op dit gebied. Brouwers die hierbij innovatief en snel nieuwe toepassingen kunnen bedenken hebben de voorsprong! 
Bekijk het interview met Maco van Veen hieronder:

Interview met Marco van Veen from Redactie Emerce on Vimeo.

Lees ook:Heineken sluit wereldwijde marketingdeal met Facebook
Lees ook:Heineken wil proefboringen voor energievoorziening
Lees ook:Bierbrouwerij Duits en Lauret in beeld
Lees ook:Alcoholreclame op social media aan banden
Lees ook:Heineken haakt in op Social Media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.