Jupiler online meest genoemde biermerk, terecht?

jupilerJupiler is het meest genoemde online biermerk van de afgelopen twee maanden. Tja, dat is uiteraard niet zo verwonderlijk en ook niet verrassend! Zeker gezien de staking bij AB InBev waarmee Jupiler als eerste biermerk in verband werd gebracht. Ook de Jupiler League heeft overigens aan de toppositie bijgedragen. Op de tweede plaats

staat Heineken, mede dankzij de grote overname van Femsa en het Heinekenhouse natuurlijk. Grolsch is derde, dit is danook direct de meest ‘zuivere’ naam aangezien die naar mijn idee echt het minst verbonden is aan dit soort events. De cijfers komen voort uit een analyse van de laatste maanden die zijn bijgehouden door Clipit. Jupiler werd maar liefst 7115 keer opgenomen in online berichten echter daarvan zijn 5035 berichten van de Jupiler Leage.
Heineken met 5102 en Grolsch met slechts 2180 berichten. Deze laatste zie je eigenlijk helemaal niet vaak terug. Als ik de resultaten zo bekijk vind ik eigenlijk dat de conclusie officieel juist is echter feitelijk gezien is Heineken met recht de nummer 1 en zelfs Grolsch de nummer 2. Het is toch afhankelijk van wat je allemaal meetelt, wel goed om te zien wat het met je naam doet als je deze koppelt aan een (sport)evenement.

Lees ook:Heineken op de vingers getikt
Lees ook:Jupiler helpt Belgisch voetbalteam naar wereldkampioenschap
Lees ook:Amstel verliest Ajax aan Jupiler
Lees ook:Jupiler focust verder op Nederlandse markt
Lees ook:Belgische ruzie om blauw flesje

Eén reactie op “Jupiler online meest genoemde biermerk, terecht?

  1. bAVkito

    BAVARIA…BAVARIA….BAVARIA….BAVARIA….BAVARIA….BAVARIA….BAVARIA—–ben ik er al?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.