Jupiler focust verder op Nederlandse markt

jupilerTerwijl in november 2009 de eerste Jupiler commercial in Nederland op de buis kwam, heeft Ab InBev nu ook een Nederlandse Jupiler website gelanceerd. Op die manier wil zij de naamsbekendheid die met name is ontstaan door sponsoring van de Eerste Divisie in Nederland verder gaan laden.  Met name in de zuidelijke provincies van Nederland is de verkoop van Jupiler de afgelopen jaren explosief gestegen. Volgens brouwer AB InBev is het momenteel zelfs het snelstgroeiende pilsmerk van Nederland. Dat is snel geregeld als de rest allemaal afneemt ;-) .  Nu moeten ze dat in een teruglopende pilsmarkt dus zien vol te houden. Een Nederlandse website van het biermerk paste bij deze strategie. De website voorziet de bierliefhebber net als in België van informatie en belevenissen rond Jupiler.

Uiteraard heb ik de Belgische en Nederlandse versie nog eens naast elkaar gelegd om de verschillen te bekijken. Het verschil zit ’m voornamelijk in de Jupiler bieren die wel in België maar niet in Nederland (standaard) verkrijgbaar zijn zoals de Jupiler Blue en Tauro. Best vreemd eigenlijk dat ze er toch niet ergens op de site te vinden zijn. Ik begrijp het wel. Dan willen mensen weten waar ze te koop zijn. Echter nu is de informatie eigenlijk onvolledig. Zeker voor de bierliefhebbers in de zuidelijke provincies die geregeld de grens over rijden. Misschien op te lossen door de bieren wel op de website te plaatsen en erbij te vermelden dat ze in België verkrijgbaar zijn?

Of misschien een volgende stap in de technologie: iedereen met een ip-adres in de zuidelijke provincies krijgt automatisch de website met deze bieren te zien. Overigens wordt de Nederlandse versie de komende maanden nog verder uitgebreid!  

Bron: AB Inbev.

Lees ook:Jupiler introduceert nieuwe drank: Force
Lees ook:Belgisch Jupiler brouwen in Nederland: nee toch?
Lees ook:Met winactie Jupiler en Dommelsch naar Tiësto
Lees ook:Jupiler online meest genoemde biermerk, terecht?
Lees ook:30-1 t/m 2-2-’12: BBB beurs Maastricht

6 reacties op “Jupiler focust verder op Nederlandse markt

  1. Alexander

    is dit het einde van Dommelsch?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Bierspion

      Als eerste is mijn mening dat het sponsoren door bierbrouwers van diverse sporten zou moeten stoppen, verder dienen mensen zich eens te verdiepen hoe Angelsaksisch grote brouwerijen (vooral deze in het artikel genoemde) georganiseerd zijn. De oud medewerkers zijn niet meer welkom in de kantine van hun brouwerij waar ze meer dan 25 jaar gewerkt hebben. Het is waar gebeurt dat de huidige medewerkers naar de slagboom liepen en afspraken met een oud medewerker omdat de huidige medewerkers met een probleem te kampen hadden dat alleen vakmensen konden oplossen. Lange leve de marketing en sloop het echte vakmanschap. “Greenwashing” Authenticiteit verkoopt zich zelf zonder marketing, dit noemt men magnetizing!

        /   Beantwoorden  / 
  2. Fiona de Lange

    Als ze niets doen dan wordt het mogelijk inderdaad spannend….

      /   Beantwoorden  / 
  3. Robbert

    Het is natuurlijk zonde van de traditie van het merk die dan verloren zou gaan.
    Maar ik ben verder niet zo’n Dommelsch fan qua smaak, dan heb ik liever een Jupiler. En volgens mij heeft Dommelsch ook maar een klein marktaandeel.
    Dus heel erg zou ik het persoonlijk niet vinden als Dommelsch vervangen wordt door Jupiler.

      /   Beantwoorden  / 
  4. bAVkito

    Niet zo moeilijk dat ze groeien—-Elke nieuwe Jupiler kroeg ontspruit ten koste van een Dommelsch kroeg. Afijn…niet zo erg dus.

      /   Beantwoorden  / 
    1. bAVkito

      Inbev blijft dus net zo groot—mooi misleidend artikel weer van die Belgen—-wel klote voor Dommelen en omgeving.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.