Amstel Bier investeert in online

amstel1Amstel Bier investeert momenteel in apps voor smartphones om de komende lente de eerste app voor de iPhone en Android operationeel te krijgen. Brand Manager Jetske Freeve gelooft er heilig in dat thematische campagnes steeds vaker online starten in plaats van bij het reclamebureau.

Freeve stelt dat online merkenbouwen, ook via smartphones, enorm aan belang wint binnen Heineken. “In een utopische wereld zou het fijn zijn als online bureaus fuseren met klassieke. Maar blijkbaar is dat holistische idee niet haalbaar. Dus vormt de marketeer de ontbrekende schakel.’ Zij signaleert dat mensen tegenwoordig meer internet ‘nuttigen’ dan andere media. ‘Dus wordt nu vaker bij internetconcepten themareclame bedacht, in plaats van andersom.’

Helemaal mee eens en ik ben erg benieuwd hoe zij dit werkelijk gaan inzetten. Met name ook de social media platforms. Heineken heeft toch duidelijke ideeën over het met name niet inzetten van deze media. Wellicht dat Amstel Bier het proefkonijn wordt voor Heineken? Erg benieuwd waar dit allemaal heen gaat. Voorlopig zie ik het bierplatform online inderdaad heel hard groeien!

Bron: Marketing Tribune

Lees ook:Social Media Bier?
Lees ook:Heineken tekent contract met Google
Lees ook:Heineken sluit wereldwijde marketingdeal met Facebook
Lees ook:Social media en bierbrouwers nog geen huwelijk
Lees ook:Wereldwijde promotie van bier via internet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.