Bierbrouwer heeft top drie merkenportefeuille

stella2In Europa heeft brouwconcern AB InBev de op drie na waardevolste merkenportefeuille van Europa. Dit is bekend gemaakt door Eurobrand. De bierbrouwer heeft bijvoorbeeld de merken Budweiser, Stella Artois, Beck’s en Hoegaarden in het bezit die als merken op een gezamenlijke waarde van 23,6 miljard euro worden geschat. Naar mijn idee zal de waarde van Budweiser beperkt zijn in Europa aangezien dit een echte Amerikaanse brand is.

In de V.S. is deze merknaam heel erg gezakt en kopt bij lange na niet meer in de merken top tien. Het bijzondere is overigens wel dat alle merken die sterk gelinkt zijn aan de financiële crisis in merk is gedaald, zoals auto- en financiële merken. Ondanks dat ze dan minder drinken blijven ze blijkbaar in ieder geval trouw aan het biermerk. En dat is goed voor de positie van het bierconcern. Bedrijven met sterke merken zouden volgens Eurobrand goed bestand zijn tegen de crisis. Dan is er voor Budweiser in Amerika in ieder geval werk aan de winkel.

Bron: Nieuwsblad.be

Lees ook:Merkwaarde Heineken fors gestegen
Lees ook:AB InBev plukt vruchten van WK Zuid-Afrika
Lees ook:Budweiser zakt steeds verder weg
Lees ook:Hertog Jan wederom sterkste merk
Lees ook:Geen erkenning Budweiser

Eén reactie op “Bierbrouwer heeft top drie merkenportefeuille

  1. Huib

    Tsja, megaconcerns die alles opkopen zijn onontkoombaar in elke tak van sport, en het betekent ook niet per definitie iets slechts. Maar ik ben voornemens om de echte kleine brouwerijen wat meer te sponsoren, zodat die ook het hoofd boven water kunnen houden. :)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.