Het ‘abdijbier’ Grimbergen nu eigendom van Brouwerij Alken-Maes heeft een compleet nieuwe look gekregen. Het raamwerk is op het etiket meer op de achtergrond gekomen. De Feniks, een vogel die symbool staat voor wedergeboorte en rust, die altijd op het etiket heeft gestaan heeft een centralere en ook modernere rol gekregen op het etiket. Het is wel heel even wat anders!
Toch echt fantastisch mooi. Een hele vooruitgang. Het oubollige is hiermee verdwenen. Gekoppeld aan de nieuwe huisstijl is ook een nieuwe website gebouwd. Hier vind je de nostalgie van het abdijbier terug in combinatie met moderne nieuwe technieken. Voor wie een kijkje wil nemen, dat kan op http://www.grimbergenbier.be/
Lees ook:Nieuwe website Alliantie van Bier Tapperijen
Lees ook:Hertog Jan lanceert nieuwe website
Lees ook:Ben Vinken lanceert biercommunity
Lees ook:Chimay lanceert nieuwe website
Lees ook:Café ‘t Waagstuk Antwerpen
Je mag er wel bij vertellen dat het Heineken is hoor
Wat heeft dat er nou weer mee te maken!?
T gaat natuurlijk om de zinsnede ‘Grimbergen nu eigendom van Brouwerij Alken-Maes’. Was het natuurlijk al een tijdje. Maar het is nu tenminste duidelijk want bij het opdelen van S&N was oorspronkelijk Grimbergen in het gamma-deel voor Carlsberg terecht gekomen en niet bij het deel van Heineken.
Hierover heb ik inderdaad al eerder een blogbericht geschreven. Aangezien het ingewikkeld is deed dat hier niet echt ter zake. Het klopt namelijk voor een deel wat je zegt… Het is wel van Heineken echter de distributie voor Nederland ligt in handen van Grolsch… als er niets meer is veranderd trouwens. Dat is om het makkelijk te maken.. http://bier.blog.nl/biernieuws/2010/02/16/grimbergen-ehh-oh-ja-grolsch#more-1019.
@Alexander: Ik wist dat jij dat wel zou doen .
Wat een fantastische website! Werkelijk één van de mooiste die ik tot nu toe gezien heb van bierbrouwers. De site van kasteelbier mag er ook zijn: http://www.vanhonsebrouck.be/