‘Softwareproblemen bij InBev beetje opgeblazen’

Bierbrouwer InBev van onder andere de biermerken Hertog Jan en Jupiler loopt achter met het uitbetalen van bonussen aan horecazaken door softwareproblemen. Horecaondernemers krijgen een kortingsbedrag die afhangt van de hoogte van de omzet over het voorgaande jaar. In Breda geeft de horeca aan dat zij het extra wrang vindt aangezien de bierbrouwer altijd vooraan staat om te incasseren. Naar mijn idee wordt er wel een beetje van een mug een olifant gemaakt aangezien InBev volgens de bronnen ook al veel bied ter compensatie.  

InBev heeft aan de regionale krant BN/DeStem laten weten dat zij al voorschotten heeft uitbetaald en dat er extra mensen zijn ingezet om de problemen op te lossen. Dan heeft de bierbrouwer er naar mijn idee toch ook alles aan gedaan om de horecaondernemers uit de ‘brand’ te helpen? Zelfs eventueel renteverlies wordt keurig vergoed tegen een rentevergoeding van acht procent. Is dit niet een beetje zeuren om te zeuren? In de beste bedrijven kan er uiteraard wel eens een kleine kink in de kabel komen. Enfin, InBev verwacht eind mei alles weer op orde te hebben.

Bron: Misset Horeca

Lees ook:AB InBev geeft horecaondernemers inspiratie
Lees ook:Rel rond nieuwe Grolsch horeca actie
Lees ook:Horecazaken willen Westvleteren serveren
Lees ook:Pretparken divisie AB InBev naar investeringsmaatschappij?
Lees ook:Bierbrouwer heeft top drie merkenportefeuille

3 reacties op “‘Softwareproblemen bij InBev beetje opgeblazen’

  1. Fred Schiphorst

    Ik denk dat een aantal café eigenaren er iets minder licht over denkt.Eind mei is nog even verwijderd en dus moet een aantal mensen blijkbaar nog een anderhalve maand op hun geld wachten, terwijl alle kosten door lopen. Ik lees ook niet dat inbev op het idee is gekomen dan maar vast een voorschot te verlenen in afwachting van de oplossing van hun probleem. Kortom: Inbev legt de gevolgen van haar probleem met de software bij de ondernemers neer. Dan is het leuk als je over een paar maand alsnog je geld met een leuke rente krijgt, maar als je kopje onder dreigt te gaan kan dat mooi te laat zijn.
    Van een groot bedrijf zou je verwachten dat ze meer hun best doen om hun klanten te helpen. Een slechte beurt voor Inbev dus wat mij betreft en ook terecht dat daar over geklaagd wordt.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Frans Ruiter

      Er staat dat er wel al voorschotten uitbetaald zijn….

        /   Beantwoorden  / 
      1. Fred Schiphorst

        Oeps, daar had ik even overheen gelezen, mijn verontschuldigingen daarvoor. Toch blijf ik van mening dat café eigenaren die klagen wel degelijk een punt hebben. van een groot professioneel bedrijf mag je verwachten dat ze toch eerder dan bijna een half jaar na dato die berekeningen hebben uitgevoerd. Hoe zou inbev het vinden als een café maar een deel van de factuur betaalt en de rest 5 maanden laat liggen?

          /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.