Chinese biermarkt kent groei met weinig marge

Op de website van De Standaard staat een interessant artikel over de Chinese biermarkt. Alle bierconcerns doen momenteel de grootste moeite om zo groot mogelijk te worden in Aziatische landen. Hierdoor kunnen teruglopende verkoopvolumes in West-Europa worden opgevangen. Het is ook niets minder dan dat want het blijkt dat er op de Chinese biermarkt bijna geen droog brood te verdienen is. Het premiumsegment waar de marges zitten en waar Budweiser aan kop gaat met 42 procent marktaandeel moet nog groeien. Het blijkt dat men in China minder betaalt voor bier dan in India en discountbier de klok slaat.

Bier mag niet veel smaak hebben en wordt door de Chinees vooral bij het eten gedronken. Een ander biermoment is ‘s avonds in de karaoke bar waar de Chinees er met vrienden en familie flink op los zingt met meegenomen discountbier. AB InBev probeert de Chinees in dure clubs te verleiden tot het drinken van een Stella Artois. Voorlopig is de markt met de jaarlijkse afzet van 10.000 hectoliter voor dit luxe pils nog klein. China is een interessante markt waar we de komende jaren nog veel van gaan horen.

Lees het meer uitgebreide en interessante artikel over de Chinese markt:  www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121026_00349119

Bron: De Standaard 

Lees ook:China pakt speciaalbier op!
Lees ook:SABMiller introduceert internationaal bier in China
Lees ook:Brugse Zot voor 8 euro in China
Lees ook:In China moet je zijn!
Lees ook:AB InBev bouwt nieuwe brouwerij in China

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.