Categorie: "biermarketing"

Brouwen zonder kennis met de Brewbot

brouwmachineIn Noord-Ierland hebben bierliefhebbers die tegelijkertijd designers zijn een robot ontwikkeld waarmee iedereen bier kan brouwen. Door met crowdfunding 100.000 pond bij elkaar te verzamelen kan nu een op afstand bestuurbare brouwmachine gebouwd worden. Daarbij hoeft de brouwer zich alleen op de ingrediënten van het bier te richten. Het apparaat heeft het brouwproces van speciaalbier volledig automatisch in de brewbot zitten.  Met je iPhone, dus op afstand, is de Brewbot te besturen en in gang zetten. Een prototype is al gebouwd en inmiddels heeft het productieteam zich verplaatst naar de VS om daar met hulp van vele experts de laatste punten, vooral softwarematig, op de i te zetten voordat Brewbot in productie wordt genomen. Bekijk hieronder in de video de werking van de Brewbot.

Heineken lanceert nieuwe thuistap: The Sub

the sub2Heineken brengt een nieuw thuistapsysteem op de markt met de naam The Sub. Redelijk opmerkelijk aangezien onderzoeken eerder dit jaar uitwezen dat het bier tappen thuis steeds minder populair wordt. Diverse biermerken haalden hun tapsysteem danook uit de markt. De bierbrouwer richt zich nu echter op een andere doelgroep, het upscale publiek. Designer Mark Newson heeft de thuistap ontworpen.

Brouwerij Ramses goed op brouwstoom

ramses brouwerijDe aanleg van de eigen brouwerij in Hooge Zwaluwe begint serieuze vormen aan te nemen. Aan de hand van Crowd funding is een totaalbedrag van €145.000,- bij elkaar gebracht. Eigenaar Ramses Snoeij: “We hebben nu 57 Vrienden van Ramses Bier die aan de hand van aangekochte obligaties hebben meegewerkt aan de opbouw van mijn droom. Overigens is iedereen van harte welkom om ook nog vriend te worden van de brouwerij. Op 25 september is de brouwinstallatie gearriveerd en op 10 oktober de gisttanks. De brouwinstallatie, Plevnik 15 hl, is inmiddels door een elektricien aangesloten. De eerste tests met het opwarmen van 1500 liter water zijn afgewerkt.”

Nieuwe huisstijl Brouwerij De Leckere

Lecker andersBrouwerij De Leckere uit De Meern, nabij Utrecht, lanceert een nieuwe huisstijl dat is ontworpen door het bureau Brand Candies. Met de boodschap dat zij ‘Anders zijn dan anderen’ is uiteindelijk gekozen voor deze nieuwe ontwerpen en beelden. Dit anders zijn komt ook tot uitdrukking in de bieringrediënten van hun speciaalbieren.

Commotie rondom trappistenbrouwerij Achelse Kluis

AchelEerder deze week verschenen berichten in de Belgische media dat de toekomst van trappistenbrouwerij Achelse Kluis gevaar liep. Door het vertrek van broeder Jules, de drijvende kracht achter de brouwerij, zou er niemand meer zijn in de gemeenschap om het bier te brouwen. Aangezien voor het ATP-logo het een vereiste is dat een monnik het bier brouwt of hierop toezicht houdt, leek het trappistenbier in gevaar.