In Noord-Ierland hebben bierliefhebbers die tegelijkertijd designers zijn een robot ontwikkeld waarmee iedereen bier kan brouwen. Door met crowdfunding 100.000 pond bij elkaar te verzamelen kan nu een op afstand bestuurbare brouwmachine gebouwd worden. Daarbij hoeft de brouwer zich alleen op de ingrediënten van het bier te richten. Het apparaat heeft het brouwproces van speciaalbier volledig automatisch in de brewbot zitten. Met je iPhone, dus op afstand, is de Brewbot te besturen en in gang zetten. Een prototype is al gebouwd en inmiddels heeft het productieteam zich verplaatst naar de VS om daar met hulp van vele experts de laatste punten, vooral softwarematig, op de i te zetten voordat Brewbot in productie wordt genomen. Bekijk hieronder in de video de werking van de Brewbot. →
Categorie: "biermarketing"
Jopen lanceert Gevelbier voor Stadsmuseum Haarlem
De Jopenkerk en Historisch Museum Haarlem nodigen iedereen uit om komend weekend van 25 tot en met 27 oktober het speciale Gevelbier te komen proeven in de Jopenkerk. Een glas blond Jopen Gevelbier kost 5 euro. De helft van de opbrengst gaat naar de actie ‘Stadsmuseum Haarlem bouwen we samen’. →
Amerikaans populairste bier per staat
Uit een onderzoek waaraan 5.249 bierdrinkers boven de 21 hebben meegedaan is per staat in de VS in kaart gebracht welk bier het populairste is. In het noordoosten doet Sam Adams het goed en Californië gaat plat voor de Corona. Verder is het vooral een stoelendans tussen Bud Light en Blue Moon.
Heineken lanceert nieuwe thuistap: The Sub
Heineken brengt een nieuw thuistapsysteem op de markt met de naam The Sub. Redelijk opmerkelijk aangezien onderzoeken eerder dit jaar uitwezen dat het bier tappen thuis steeds minder populair wordt. Diverse biermerken haalden hun tapsysteem danook uit de markt. De bierbrouwer richt zich nu echter op een andere doelgroep, het upscale publiek. Designer Mark Newson heeft de thuistap ontworpen. →
Brouwerij Ramses goed op brouwstoom
De aanleg van de eigen brouwerij in Hooge Zwaluwe begint serieuze vormen aan te nemen. Aan de hand van Crowd funding is een totaalbedrag van €145.000,- bij elkaar gebracht. Eigenaar Ramses Snoeij: “We hebben nu 57 Vrienden van Ramses Bier die aan de hand van aangekochte obligaties hebben meegewerkt aan de opbouw van mijn droom. Overigens is iedereen van harte welkom om ook nog vriend te worden van de brouwerij. Op 25 september is de brouwinstallatie gearriveerd en op 10 oktober de gisttanks. De brouwinstallatie, Plevnik 15 hl, is inmiddels door een elektricien aangesloten. De eerste tests met het opwarmen van 1500 liter water zijn afgewerkt.” →
Belgische brouwers starten campagne om meer bier te drinken
De Belgische Brouwers starten in november met een grote campagne om bij de Belgen bier te promoten. Het doel is om de alsmaar dalende consumptie van bier een halt toe te roepen en toch tenminste één bierconsumptie per dag te drinken, zo stond beschreven in Het Nieuwsblad. →
Grolsch voor de rechter om te duur bier
De voetbalclub FC Twente daagt bierbrouwer Grolsch voor de rechter zo staat op de website van FC Twente beschreven. Grolsch zou geen markconforme prijs voor het bier in het stadion rekenen zoals in de bedrijfstak betaald voetbal gebruikelijk is. →
Nieuw kroegenboek Groningen
Er is na eerdere edities in 1981 en 1996 weer een nieuwe uitgave van het Kroegenboek Groningen. Initiatiefnemer Joris van Berkel heeft het eerste exemplaar uitgereikt aan de wethouder van de gemeente Groningen, Joost van Keulen. →
Nieuwe huisstijl Brouwerij De Leckere
Brouwerij De Leckere uit De Meern, nabij Utrecht, lanceert een nieuwe huisstijl dat is ontworpen door het bureau Brand Candies. Met de boodschap dat zij ‘Anders zijn dan anderen’ is uiteindelijk gekozen voor deze nieuwe ontwerpen en beelden. Dit anders zijn komt ook tot uitdrukking in de bieringrediënten van hun speciaalbieren. →
Commotie rondom trappistenbrouwerij Achelse Kluis
Eerder deze week verschenen berichten in de Belgische media dat de toekomst van trappistenbrouwerij Achelse Kluis gevaar liep. Door het vertrek van broeder Jules, de drijvende kracht achter de brouwerij, zou er niemand meer zijn in de gemeenschap om het bier te brouwen. Aangezien voor het ATP-logo het een vereiste is dat een monnik het bier brouwt of hierop toezicht houdt, leek het trappistenbier in gevaar. →