Verhaal achter de marketing van Bavaria

bavaria-logo-nieuwIn een video interview op 7 Ditches met Peer Swinkels krijgen we een kijkje achter de schermen van de marketingsuccessen van Bavaria. Hoe lukt het Peer Swinkels om de grote Hollywood sterren voor de commercials te strikken? In het 35 minuten durende gesprek spreekt hij verder over de Nederlandse biermarkt en de grote uitdagingen. Ook wordt de vraag gesteld over de biercontracten en de strijd die KHN hierin met de Nederlandse brouwers voert.

Peer Swinkels benadrukt dat iedere horecazaak zonder boete, iets dat bij een bank wel het geval is, de lening kan aflossen en in zee kan gaan met andere partijen. Een gemiddeld contract duurt vijf jaar. Hoe het dan komt dat de indruk wel steeds wordt gewekt dat de brouwers ervoor zorgen dat horecazaken geen kant op kunnen ligt voor een deel aan de wijze waarop KHN dit via de media uitspeelt. Volgens Swinkels bemoeilijkt dit het proces om met alle partijen om de tafel te gaan zitten en te kijken naar oplossingen. Verder komt de accijnsstructuur van Nederland aan bod. Deze is bijna de hoogste van Europa wat een grote invloed heeft op de hoogte van de bierprijzen.

Bekijk hieronder de uitzending:

Lees ook:‘Gemeenten geven te makkelijk horecavergunningen af’
Lees ook:Snelle oplossing conflict Westbroek vs Bavaria
Lees ook:Bavaria steelt de show van Heineken
Lees ook:Amy Winehouse was bijna een Bavaria babe
Lees ook:Week van het Nederlandse Bier in aantocht

Eén reactie op “Verhaal achter de marketing van Bavaria

  1. joke

    even een protest, de nieuwe flesjes bier zijn 25cl.de oude waren 30cl. ik betaal evenveel voor de nieuwe flesjes als voor de oude dat is niet zo leuk

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.