In China is door de Taiwanese bierbrouwer Long Chuan onder licentie van Shanghai KT trading een complete Hello Kitty bierlijn gelanceerd. De bieren hebben 2,3 procent alcohol en zijn verkrijgbaar in zes verschillende tropische smaken zoals passion fruit, citroen en banaan. Het katje is erg populair op producten voor kinderen. Ik vraag me danook af voor wie deze bieren zijn bedoeld. →
Categorie: "Chinese bieren"
Chinese biermarkt kent groei met weinig marge
Op de website van De Standaard staat een interessant artikel over de Chinese biermarkt. Alle bierconcerns doen momenteel de grootste moeite om zo groot mogelijk te worden in Aziatische landen. Hierdoor kunnen teruglopende verkoopvolumes in West-Europa worden opgevangen. Het is ook niets minder dan dat want het blijkt dat er op de Chinese biermarkt bijna geen droog brood te verdienen is. Het premiumsegment waar de marges zitten en waar Budweiser aan kop gaat met 42 procent marktaandeel moet nog groeien. Het blijkt dat men in China minder betaalt voor bier dan in India en discountbier de klok slaat. →