Nieuwe Amstel reclame van hetzelfde…

amstelHet was alweer even geleden dat we iets van Amstel hebben vernomen. Voor mijn gevoel is alles erg rustig rondom dit merk. Ook in de reclames spettert het niet echt. De nieuwe reclamecommercial die is gelanceerd voldoet hier naar mijn idee ook niet aan. Het is allemaal zo voorspelbaar. Ze komen hiermee terug op ‘ons bier’. De vrouw wordt weer door de man voor de gek gehouden met een tattoo. Reacties?

 

En wat vinden jullie ervan? Het valt binnen het thema/reclamecampagne ‘de wereld verandert’. Toch niet hierin? Als ik zo’n tattoo zie dan weet ik dus dat de man het niet serieus met ‘ons’ neemt. Eerlijk gezegd vind ik ‘m niet zo heel spannend.

Lees ook:Nieuwe 140 jaar Amstel commercial
Lees ook:Korte time out door duimbreuk
Lees ook:Nieuwe Heineken commercials…. leuk?
Lees ook:Bierreclame Schneider Beer: Maken of kraken?
Lees ook:Nieuw-Zeeland is niet biervrouw vriendelijk

12 reacties op “Nieuwe Amstel reclame van hetzelfde…

  1. Hilda

    idd. niet zo’n goeie reclame. te ver gezocht, niet grappig. Dat amstel de vrouw niet serieus zou nemen, heb ik geen enkel probleem mee; van alle pils vind ik amstel toch het minst lekker…

      /   Beantwoorden  / 
  2. Dennis

    Ach, niet zo serieus nemen allemaal. Overigens mag er toch wel een biermerk zijn dat zich richt op mannen Hilda?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fiona de Lange Auteur

      Dennis, het is wel het beeld dat alle brouwers samen neerzetten. Dit is niet goed voor de jongere generatie. Maar goed… je kunt hier heel lang over discussiëren.

        /   Beantwoorden  / 
  3. Frans Ruiter

    Inderdaad. Daar heb je er weer zo een. Niet alleen vrouwen worden niet serieus genomen, ook mannen worden zo dom en simplistisch voorgesteld. Eigenlijk is het te zielig om erop in te gaan…

      /   Beantwoorden  / 
    1. Diederik ten Dam

      Frans, volgens mij richten de verschillende biermerken zich op verschillende mensen/omstandigheden en moet je het allemaal niet te ‘letterlijk’ nemen.

      Heineken wat hipper/beetje vrouwelijk, Grolsch probeert het wat meer ‘serieus’, Hertog Jan oubollig/kwaliteit, Jupiler voor voetballers, Bavaria voor Brabanders en Amstel wat meer voor het gewone volk.

      @Frans, met zo’n serieuse -hoogopgeleide?- reactie richt Amstel zich denk ik vast niet op jou.

      Tis geen echte topper maar bij ons op de voetbal is er hard om gelachen zaterdag.

      Groet, Diederik

        /   Beantwoorden  / 
      1. Frans Ruiter

        Je kunt er op verschillende manieren naar kijken/over denken. Ik kan het ook links laten liggen, maar nu werd om meningen gevraagd. En de reclame is inderdaad niet op mij gericht! Ik zal proberen het “in zijn waarde te laten”.

          /   Beantwoorden  / 
      2. Fiona de Lange Auteur

        Ha Diederik! Weet je wat nu de grap is… de brouwers weten zelf bijna niet meer waar ze zich op richten. Amstel was namelijk ooit ook van de voetbal. Weet je nog ‘ons Amstel’. Precies dat heeft Jupiler dus heel goed gedaan. Let maar eens op… Ze doen eigenlijk allemaal hetzelfde. Er zit geen verschil meer in. En Heineken vrouwelijk..? Daar sprak ik iemand… ze willen niets met vrouwen. Bavaria die durft nu de eerste stappen te zetten richting vrouw. En Jupiler is inmiddels doorgestoomd van Brabant naar landelijk.. Bavaria is al veel groter dan je denkt ;-) . De conclusie is dat ze bijna allemaal op dezelfde golflengte zitten.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Diederik ten Dam

          Fiona, geloof idd dat de brouwers het zelf allemaal ook niet meer zo goed weten. Na wat googelen vanmiddag: bier en voetbal: Jupiler is aardig begonnen maar blijft steken bij eerstedivisie nivo. Amstel doet knvb beker (met dat ballenmeisje laatst)en ook feijenoord en zelfs ajax?. Heineken dan weer oranje. Grolsch weer Twente. Bavaria weer PSV en Heerenveen. bier&muziek: Ze doen allemaal wel iets met muziek (amstel-vrienden heineken-dance,dommelsch-538,jupiler-parkpop, grolsch-lowlands, bavaria-guus meeuwes/bavaria open air.

          En over Heineken en vrouwen kwam ik dit tegen.Toch iets vrouwelijker dan je dacht?
          http://www.evmi.nl/nieuws/marketing-sales/7083/heineken-lanceert-slimcan.html

          Ze doen dus allemaal best veel maar idd ook wel veel vanhetzelfde. Ben het dus met je conclusie eens!

          Groet, Diederik

            /   Beantwoorden  / 
          1. hilda

            Zag zojuist de commercial van wieckse witte/rose (zomerradar) op comedy central; die is wel op (jonge) vrouwen (en jongemannen) gericht, en ook niet onvriendelijk. Zo’n reclame, daar krijg je dorst van. Dat lijkt me ook de bedoeling, geslaagd dus.

              /  
  4. Hilda

    Precies, daar heb je ook helemaal gelijk in. Toch lijkt het me gewoon leuk om naast die ‘domme’ mannen bier reclames, ook eens een ‘domme’ vrouwen bier reclame te zien. Ik ben benieuwd of er een merk is dat dat aandurft, dat zou redelijk gewaagd, uniek en vooruitstrevend zijn en dat zou ik zeker waarderen. Misschien zou ik ook nog eens dat bier gaan drinken, (ik geef toe; ik ben op z’n tijd toch ook die reclame gevoelige vrouw…) maar dan hoop ik wel dat Amstel daar niet als eerste mee komt.. bah.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Hilda

    Nog even ter verduidelijking; ik vind bovenstaande reclame niet slecht omdat íe vrouwen (en mannen) niet serieus zou nemen, dat laat me koud. Ik vind het inhoudelijk gewoon een slechte reclame. Geen goeie grap ofzo. Dat zou ik ook gevonden hebben als het een ‘vrouwelijke’ versie was geweest.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website