Marktaandeel Bavaria groeit

In een dalende pilsmarkt laat Bavaria zien dat het marktaandeel van het pilsmerk toch kan groeien in Nederland. In 2010 realiseerde de bierbrouwer uit Lieshout een nettoresultaat van 30,4 miljoen euro en wist daarmee het positieve resultaat vast te houden. De Bavaria merken 8.6 en Swinckels’ Volmaakt hebben een stevige groei neergezet in 2010.

Ook de introductie van Bavaria 0.0% Wit resulteerde in een behoorlijke bijdrage aan de geleverde groei, niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten. De verwachte daling van de omzet in de frisdrankdivisie door de concentratie van haar activiteiten in Lieshout is inderdaad uitgekomen. De omzet en marges in de moutdivisie zijn over 2010 ook lager dan het jaar ervoor. Dit komt doordat de markt voor gerstemout onder druk staat. Bavaria heeft sinds 2004 een meerderheidsaandeel in Holland Malt, een samenwerkingsverband tussen Bavaria en de landbouwcoöperatie Agrifirm.

De vooruitzichten zijn uitdagend. “De gevolgen van de financiële crisis zijn nog niet overal uitgewerkt en het zijn moeilijke tijden voor de energie- en grondstoffenmarkt”, zo zegt Frank Swinkels, directielid van Bavaria. De bierbrouwer gaat zich vanwege de lichtdalende biermarkt in Nederland vooral ook focussen op andere segmenten zoals uiteraard het alcoholvrij segment.

Bron: Proost Magazine

Lees ook:Bavaria lanceert nieuw alcoholvrij bier 0.0% Gold
Lees ook:Bavaria mag blijven!
Lees ook:Bavaria 0.0% Wit wint FoodTopAward
Lees ook:Bavaria aast op titel ‘energiezuinigste brouwerij ter wereld’
Lees ook:Bavaria opent eigen bierwinkels

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.