Regionaal bier promoten

Het regionale bierfestival in Utrecht, die de PINT aanmoedigingsprijs dit jaar ontving, is een mooie vorm om bier uit de regio te promoten. Uiteraard zijn er nog meer van dit soort initiatieven. In New York vond ik ook een leuk idee. Het ‘I Love NY Brew’ logo! Op die manier willen de brouwers uit de stad net als de wijnmakers en het bureau voor toerisme, de bierbrouwerijen uit New York promoten. Misschien iets om in Nederland eens over na te denken voor bepaalde plaatsen? Amsterdam?

Het doel is om naast zichtbaarheid van de brouwerijen het bier meer te gaan verkopen in lokale en souvenir winkels. Ook moet het meer openingen geven richting bars. Ik vind het een slim idee…

Bron: Strausnews.com

Lees ook:Belgische biercultuur op lijst cultureel erfgoed
Lees ook:Stem op je favoriete bierstad!
Lees ook:Biercursus moet speciaalbier promoten
Lees ook:Belgische brouwers starten campagne om meer bier te drinken
Lees ook:Bier West, een mooie verzameling Amsterdams bier

0 reacties op “Regionaal bier promoten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.