AB InBev wil Duitsers verleiden met Leffe

leffeHet Belgische bierconcern AB InBev is bezig om de afzetkanalen van Leffe verder te vergroten en heeft haar zinnen gezet op Duitsland. In 2005 werd op kleine schaal al een proef gedaan onder de Duitsers om te kijken of het Belgische abdijbier in de smaak viel.  

Volgens het blad Trends was de PerfectDraft met Leffe bij Duitse bierhandelaars onlangs een succes. De Vlaamse directeur van AB InBev in Duitsland gaat op basis van dit succes een distributie in Duitsland uitrollen vanuit de horeca in stedelijke gebieden. Bij onze oosterburen heeft de Belgische brouwer in 2012 een marktaandeel van 9,4 procent. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland wordt in totaal 8,7 miljoen hectoliter bier verkocht waarvan het aandeel in Duitsland het grootste is.

De grootste markt voor Leffe is Frankrijk. Door de accijnsverhoging op bier van 160 procent leidt de export hier flink onder.

Bron: De Morgen

Lees ook:Belgische horeca hebben het moeilijk
Lees ook:AB InBev wil volledige zeggenschap over Corona
Lees ook:Leffe Brune: erg populair
Lees ook:Heineken pakt marktaandeel terug met bier Dos Equis
Lees ook:Nieuwe bier variant: Leffe Lentebier

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.