Categorie: "Nederlandse bieren"

5 jaar oude La Trappe Quadrupel in ABT cafés

La Trappe QuadrupelDit jaar bestaat brouwerij De Koningshoeven, bekend van de La Trappe bieren, 125 jaar. Exact 5 jaar geleden heeft ABT in overleg met de Koningshoeven La Trappe Quadrupel in de bewaarkelder gelegd om het nu als bier van de maand te kunnen schenken bij de ABT cafés. Dit is echt fantastisch en leuk om te proeven. Want dat je het verschil proeft is zeker. Ook een goede reden om het uit te proberen zodat je zelf ontdekt waarom het heerlijk is bier te bewaren!

Brand commercial: echt Limburgs!

De commercial van Brand is toch wel erg grappig! Al die Limburgers die in de reclame zitten. Zoveel mensen op de been. 700 man hebben er aan meegewerkt na een oproep in de Limburgse regionale dagbladen. Regisseur Mike van Diem, die een oscar won, heeft de commercial geregeld. Wat vinden jullie van de nieuwe Brand commercial? Het is natuurlijk wel weer echt mannen….. Wel stom dat ie niet weet waar Brand bier vandaan komt.. ha haa

http://www.brand.nl/?page=showcommercialokt2009

Pontificale: speciaal ontwikkeld

PontificalePontificale is nog een aantal dagen verkrijgbaar bij de ABT cafes als bier van de maand. Het is een zware amber met een alcoholpercentage van 7,2%. Het bier is gebrouwen door brouwerij De Leckere in De Meern, bij Utrecht. Als je op Pontificale zoekt krijg je een Paus te voorschijn. Niet geheel ontoevallig. In 2009 viert Utrecht de 550-ste geboortedag van Paus Adrianus VI. De enige Nederlandse Paus uit de geschiedenis werd in 1459 geboren in Utrecht en in 1522 gekozen tot hoofd van de kerk. Slechts 1 jaar is hij vorst geweest. Adrianus lag overigens

Oktoberfeest rukt op in Nederland

HeaderHet is een nieuwe trend geworden, ook in Nederland rukken de oktoberfeesten op. Ik noem maar eens een aantal: Breda, Brunssum, Varsseveld, Heesch en Sittard. En overal groeien de bezoekersaantallen flink. Vanaf aankomend weekend is van 23 tot en met 28 oktober de beurt weer aan Sittard. In deze plaats is het al een heus volksfeest geworden wat heel Zuid-Nederland in zijn macht heeft. Hoe is het toch mogelijk dat zo’n Duits concept ook in Nederland zo aanslaat?

Jammer! die Hertog Jan reclame

hertog janTja, het is de oude campagne in een nieuw jasje! Allemaal iets meer fancy en van deze tijd. Misschien hoort ‘t ook wel bij Hertog Jan aangezien ze op de ‘Jan’ mikken. Ik en met mij denk ik ook andere vrouwen voelen ons in ieder geval absoluut niet aangesproken in dit nieuwe reclamespotje ‘het wachten waard’. Ergens toch wel jammer! Want Hertog Jan is voor een pilsener echt een o.k. biertje, ook voor vrouwen. Dus helaas dat de vrouw hierin absoluut geen rol van betekenis speelt. Misschien dan toch een Hertog jannie reclame? Idee?

Nieuwe campagne Hertog Jan vrouwelijk?

Hertogjan2Ze zijn deze week door de Federatie Nederlandse Levens Middelen Industrie uitgeroepen tot biermerk van het jaar. Op de site van Hertog Jan is te zien dat een nieuwe campagne van start gaat, gekoppeld aan muziek. Na een beetje research bleek dat we a.s. maandag kunnen gaan genieten! Ook komen ze op 2 november met een nieuwe site. Ben benieuwd of zij de eerste bierbrouwer zijn die echt de vrouw wat gaan aanspreken. Wij als vrouwen willen geen onderscheid! Het is net als in de autobranche…. please…. net alsof wij vrouwen niets snappen van een mannenwereld.

De Zeezuiper

zeezuiperHet was een heerlijk Nederlands biertje uit Zeeland. Apart dat de Zeeuwse trots nu verplaatst is naar Hoogstraten in Belgie! Dit biertje is afkomstig van de Scheldebrouwerij waar ze ook nog vele andere biertjes brouwen. Hebben een hele leuke site www.scheldebrouwerij.nl. De smaak is er niet minder om. Overigens kan het verplaatsen van een brouwerij soms heel nare gevolgen hebben voor de kwaliteit van het bier. Goed voorbeeld is uiteraard het Hoegaarden witbier dat veel brouwproblemen kende toen dit verplaatst was. Onlangs heb ik nog een Zeezuiper gedronken, dus het zat wel goed.