Nieuw bier heeft al 35 namen

den tseutAan de oproep die Brouwerij Den Tseut deed om het eigen kermisbiertje te bepalen is massaal gehoor gegeven. Op 19 december 2009 schreeft ik op mijn blog dat iedereen mee kon doen aan het ontwerpen van een mooi etiket voor het blonde bier van 7,5% alcohol. De oproep leverde tot nu toe 22 etiketontwerpen op. Ook

mocht de brouwer maar liefst 35 naamideeën ontvangen. Namen die zijn aangeleverd zijn bijvoorbeeld Félicienne en Knorrig Blondje. Op 21 maart vindt de brouwdoop plaats en kunnen inwoners van Oosteeklo, de plaats waar deze kleine huisbrouwerij staat, een keuze maken uit alle etiketten en namen. Bovendien is het bierbrouwsel dan ook echt voor het eerst te proeven. En is de naam of het etiket niet van jou? Niet getreurd.

Iedereen die iets heeft ingezonden mag meewerken aan het brouwproces. Toch heel erg leuk lijkt me. Ik ben erg benieuwd of deze toch geslaagde acties meer gaan voorkomen. Ik kreeg toevallig van de ontwerpster van Studio Hille  afgelopen weekend het bericht of er niet meer van dit soort ontwerpacties zijn binnen de bierwereld. Het is wel echt een slimme manier om het publiek het bier te laten adopteren en snel een groter afzetkanaal te creëren, toch?

Bron: o.a. De Standaard

Lees ook:18-09-10: BAV verzamelruilbeurs en etiketverkiezing
Lees ook:Bier met etiket Vught komt uit België
Lees ook:Stefan den Decker’s brouwerij in opmars
Lees ook:Wie heeft al gratis Jupiler bier gehaald?
Lees ook:Maallust Weizen bier heeft mooiste etiket 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.