Bierbrouwers gaan nu investeren

Het is nu het moment om als bierbrouwerij mee te liften op de steeds groter wordende vraag naar speciale bieren. Links en rechts wordt er danook behoorlijk geïnvesteerd in een nieuw brouwerij, een nieuwe brouwzaal, nieuwe apparatuur, een website, marketingmedewerkers, verkooppersoneel noem ‘t maar op. Het lijkt peanuts maar voor iedere kleine brouwerij kan nieuw materiaal alweer een behoorlijke investering zijn. 

Het stemt mij in ieder geval tevreden dat er door brouwerijen nu niet alleen meer naar het product wordt gekeken maar ook naar de presentatie, verkoop en communicatie. Wil je als bierbrouwer in de toekomst mee blijven doen en je bier ook echt verkopen, dan is nu investeren echt belangrijk. En dit hoeft niet altijd in geld te zijn maar kan ook in tijd zijn. Om te beginnen in de communicatie en nieuwe media en tegelijkertijd uiteraard ook in het product en de productpresentatie. En dat kan bijvoorbeeld al beginnen bij bierkratten.

Brouwerij Klein Duimpje heeft de complete krattenlijn vervangen voor nieuwe, professionele open kratten waardoor de consument kan zien welk bier erin zit. Een vorm van presentatie van je product aan de klant. Zeg nou zelf het maakt ‘t bier toch behoorlijk aantrekkelijker, nietwaar?

Nieuw:                                                                   Oud:

Lees ook:Marketing van bier moet veel beter!
Lees ook:De beste ‘bierdeal’ is de toekomst
Lees ook:Brouwketels bij Trappistenbrouwerij Zundert geplaatst
Lees ook:Waarom mensen minder bier drinken
Lees ook:Molson Coors komt met vrouwenbier Animée

4 reacties op “Bierbrouwers gaan nu investeren

  1. Cees

    Ik vind die kratten altijd een beetje armoedig aan doen juist. Gek eigenlijk, want ik snap het idee wel dat je beter ziet welk bier erin zit. Maar voor mij zou het niet echt werken. Ik ben dan ook niet iemand die een bier per krat koopt, maar eerder een krat met allerlei losse flesjes. Voor mij is een dopje dan weer interessanter :-)

      /   Beantwoorden  / 
  2. cees weijers

    Als het uiterlijk goed en verzorgt eruit ziet geeft mij dat een goed vertrouwen. Een verzorgt uiterlijk doet mij eerder motiveren tot aankoop.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Hilco

    Ik vind juist deze kratten minder aantrekkelijk. In een krat als deze zitten de flessen nooit goed met het etiket naar buiten gericht,het komt dan ook erg rommelig over.Net als in een bierschap in de supermarkt waar bij de four-pack de flessen en daarmee de etiketten vaak gedraaid zitten.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Frans Ruiter

    Nog een nadeel van open kratten: de flesjes krijgen meer licht, wat de veroudering versneld.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.