Bierconcern AB InBev heeft het in het derde kwartaal een forse winst weten te boeken. Door de kostenstijging van de bierproductie te beperken en de verkoop van meer bier in het luxesegment gaat het de bierbrouwer voor de wind.
De winst nam met 16,3 procent toe tot 1,73 miljard dollar (1,25 miljard euro). De omzet steeg met 3,6 procent tot 10,2 miljard dollar. De bierverkopen daalden overall echter wel met 0,6 procent. De verkoop van andere dranken steeg met 6,4 procent. De totale verkopen daalden met 0,2 procent.
De groeiende verkoopcijfers naar plus 5,8 procent van de belangrijkste merken zoals Stella Artois, Beck’s en Budweiser is mede te danken aan de goede verkoop in China en Brazilië.
Lees ook:AB InBev verkoopt meer bier
Lees ook:AB InBev op overnamepad
Lees ook:Omzet SABMiller stijgt, Foster’s daalt
Lees ook:Heineken heeft moeilijk eerste kwartaal
Lees ook:Explosieve groei op Chinese biermarkt
Zo !—dat zijn nog eens cijfers.
Ik wordt er stil van