Heineken pakt met kliklijn zwart bier aan

De praktijken van Olm blijken slechts het topje van de ijsberg, staat beschreven in De Telegraaf van vandaag. Heineken gaat een grote zoektocht openen naar alle uitbaters die een exclusief contract hebben met het bierconcern en ander bier door de tapkranen laten stromen.

De brouwer heeft een telefonische kliklijn geopend waarop mensen melding kunnen maken als zij denken illegaal bier te zien. Personeel dat regelmatig in de bierkelder van de horecazaak komt wordt gevraagd om op te letten en eventuele twijfels van fraude direct te melden. Belangrijk is hierbij de band die bijvoorbeeld de chauffeur met de brouwer heeft. Want hij of zij kan natuurlijk nog steeds doen of er niks gezien is. Uit cijfers van 2010 blijkt dat in dat jaar in 64 zaken in Amsterdam vreemde biermerken uit taps stroomden. De brouwer verwacht dat zij in totaal miljoenen euro’s aan omzet misloopt.

Een ander belangrijk punt is, en dat vind ik als bierliefhebber natuurlijk erger, dat je als consument gefopt wordt. Wij krijgen niet de kwaliteit waarvoor we betalen. Heineken heeft inmiddels naar 3.000 afnemers een brief gestuurd waarbij zij dreigt met juridische stappen als er contractbreuk plaatsvindt. Verder zullen er meer kroeginspecties gaan plaatsvinden.

Bron: De Telegraaf

Lees ook:Heineken, Bavaria en Hertog Jan samen op de tap
Lees ook:Besparingen brengt Heineken naar winst
Lees ook:Deense brouwer Carlsberg verbetert resultaten
Lees ook:Stop de discussie over prijsstijgingen
Lees ook:Carlsberg heeft pijn in Rusland

6 reacties op “Heineken pakt met kliklijn zwart bier aan

  1. Fred Schiphorst

    Misschien moet Heineken zich ook eens afvragen waarom het voor ondernemers in de Horeca zo aantrekkelijk is om bier van anderen onder de tap te hebben. Misschien omdat het kwaliteitsverschil het prijsverschil niet rechtvaardigt? Laat ze eens stoppen met de verliezen die ze bij de supermarkten lijden te verhalen op de Horecs. Zou wel eens een belangrijk deel van het probleem weg kunnen nemen!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Eijkb

    De ene maand lopen ze voorop dat de banden brouwer -> horeca losser moeten naar aanleiding van het rapport KHN, en de maand daarop openen ze een kliklijn als de horeca (of vervoerders) dit in de praktijk brengen.

    Aan de andere kant, Fiona heeft wel gelijk al word je mijn inziens als bierliefhebber toch al gefopt als je Heineken drinkt.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Drontenaar

    Misschien moet Heineken niet bij de horeca ondernemer zijn en of vervoerder, maar de aanleidng in stukje telegraaf om olm hierbij als aan
    Leiding te gebruiken is helemaal top maar waarom wordt dan door Heineken niet het nieuwe bedrijf van Schneider en pinokko en Elvis barbapapa denkers dan niet opnieuw met het zelfde machtsvertoon detectives achtervolgingen opgelost dutchbeer nieuw recepttuur flauw aftreksel van de echte olm merk zal wel rusten bij een ander en bij Heineken zal het geld wel op zijn voor zulke acties en hopen ze dus op een heleboel oud personeel om het werk van Heineken te doen kunnen ze misschien de biedprijs weer verlagen. Het is alleen zo jammer dat Heineken dutchbeer met rust laat terwijl in de wandegangen wordt gemompeld dat oude praktijken olm gewoon worden voortgezet

      /   Beantwoorden  / 
    1. Greet Zuurbier

      Doe mijn ook wat van die paddestoelen?

        /   Beantwoorden  / 
    2. Apart

      Volgensmij ben jij niet helemaal bij de tijd? en ken je het hele bedrijf dutchbeer nog geen eens? als je dat namelijk wel wist dan weet je wel beter! jammer weer dit…

        /   Beantwoorden  / 
  4. zwans

    Gefopt? Worden in Nederland dan bieren getapt onder een andere naam om te maskeren dat ze ‘foute’ bieren op de tap hebben? Ik bedoel, in België zijn er ook veel horecazaken die een exclusiviteitscontract hebben en toch bieren van andere brouwerijen aanbieden, maar ze doen niet eens de moeite dat te verstoppen, het staat gewoon zo op de kaart. Dus als consument weet je wel wat je vraagt en krijgt.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.