Als het aan bierbrouwer Heineken ligt zal Heineken straks niet alleen bekend staan om zijn pilsmerk Heineken maar ook om het biermerk Sol. Dat vertelde Heineken-topman Jean-Francois van Boxmeer afgelopen donderdag in het Financieele Dagblad.
Daarmee gaat Heineken de concurrentie aan met bierconcern AB InBev die onlangs aankondigde volledig aandeelhouder te worden van de grootste concurrent Corona Extra. Van Boxmeer geeft aan dat Sol meer potentie heeft dan Amstel omdat dit dichterbij biermerk Heineken ligt. Die conclusie is uiteraard niet moeilijk te trekken. Eerlijk gezegd vraag ik mij zelfs af of je in een teruggaande pilsmarkt nog wel twee pilsmerken die zo dicht bij elkaar liggen in je portfolio moet voeren.
Van Boxmeer zelf zegt ook: “Het verschil is tussen de twee merken is lastig te maken en de smaken ontlopen elkaar niet zo”. Is dit een eerste teken van het einde van Amstel in bepaalde bierlanden? Voorlopig is het merk in ieder geval vooral sterk in landen als Zuid-Afrika, Griekenland en Rusland.
Lees ook:Amstel introduceert Radler
Lees ook:Biercommercial: Heineken en Amstel Tapje!
Lees ook:Heineken wil af van bankiersrol
Lees ook:Amstel in nieuw jasje
Lees ook:Schotten boos op Heineken
Het einde van Heineken nabij? Heineken zelf is al niet echt te pruimen, nu gaan ze een bier wat er dichtbij zit (en dus ook niet te pruimen) promoten. Zijn ze blind bij Heineken of wat??
Concurrentie maakt dus blind. Persé meer Sol verkopen dan Corona. Nou is dat niet al te moeilijk, want Corona is ook slootwater. Mijn mening he…..
Pils heeft niet mijn voorkeur om te drinken maar als het toch moet is Amstel kwalitatief beter. Ze kunnen beter Heineken laten vallen als pils……lol.
Helemaal mee eens Ingrid. Amstel smaakt inderdaad vele malen beter dan het Heineken.