Zo nu eerst…even wennen aan de familie

Afbeelding: omroep brabant

Afbeelding: omroep brabant

Je kent ze waarschijnlijk wel de slogans die jaar in jaar uit de huiskamer binnenkwamen.  Even Apeldoorn bellen, leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker, zo nu eerst een Bavaria. Maar hoe goed een slogan ook kan zijn, na 30 jaar is Bavaria een nieuwe weg ingeslagen.

Zo. Nu eerst een Bavaria is niet meer. Het moet allemaal anders, het moet internationaler en het moet gezelliger. Want bier drinken is leuk dat doe je niet alleen, dat doe je met familie en vrienden. Bavaria wil met de nieuwe campagne het familiegevoel opwekken. Want Bavaria is niet zomaar een bedrijf, het is naar eigen zeggen de oudste onafhankelijke bierbrouwer ter wereld.

De nieuwe slogan ‘Welcome to the family’ moet de hele wereld gaan veroveren en bruggen bouwen in een onzekere en onvoorspelbare tijd. ‘ Ja, noem het maatschappelijk relevant’, stelt commerciële topman Peer Swinkels. ‘Universeel ligt de nadruk schijnbaar op tegenstellingen. Uitsluiten lijkt gangbaar te worden. Wij willen juist een biertje gebruiken om in te sluiten. Bier verbroedert en brengt mensen samen. Dat is waar Bavaria voor staat. Uiteindelijk zijn we allemaal één familie.’

Tsja ik vind het jammer, heel jammer. Bruggen bouwen, maatschappelijk relevant? Ik vind het allemaal wat ver gezocht en het past niet bij bier. Bier drink je gewoon omdat je het lekker vindt, omdat je even wilt ontspannen of omdat je je dorst wilt lessen. Daar moet je niet zo moeilijk over doen. Ik heb daar helemaal geen familie voor nodig. Laat mij maar een eenzame bierdrinkende bierliefhebber zijn.

Lees ook:Carlsberg stopt met ‘Probably the best beer in te world’
Lees ook:Bavaria 0.0 Personal Beer Trainer
Lees ook:Bavaria lanceert jubileumblik NAC
Lees ook:Bavaria 0.0% Wit wint FoodTopAward
Lees ook:Social media en bierbrouwers nog geen huwelijk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.