Wijntje voor vrouwen is vloeken!

Is wijn voor vrouwen? Mannen ik zou vanaf nu stoppen met het drinken van wijn. Dat is toch vloeken? De afgelopen dagen werd mij namelijk duidelijk door een hele flauwe Abri reclame dat wijn voor vrouwen is. Dit is net zo stompzinnig als dat bier voor mannen is. Begrijpen ze er dan echt niets van? Het is voor mij op voorhand al de eerste reden om niet meer te kijken naar de nieuwe tv-zender voor vrouwen. 

Aangezien Discovery Channel met succes een zender is voor mannen zal TLC de nieuwe zender worden voor vrouwen. Maken ze daarbij geen denkfout? Vrouwen willen namelijk op sommige vlakken niet iets dat speciaal voor hen is. Bijvoorbeeld bij koffie en oh ja met bier.  Een speciaal vrouwenbier werkt ook niet. Minimaal 25% van de vrouwen drinkt gewoon bier. Die worden met ‘wijntje’ dus al gemist. En zou bij het woord ‘wijntje’, de vrouw denken dat de boodschap speciaal voor haar is? Volgens mij was een echt vrouwenitem dan beter geweest. 

Eén ding blijkt hieruit wel duidelijk. Iedereen die ook maar een keer zou denken dat ik overdrijf dat Heineken met haar commercials zo op mannen gericht is, die zal nu beter weten. Overigens begint hierin wel een verandering te onstaan. Voor nu is ‘Biertje’ voor de man en ‘Wijntje’ voor de vrouwAlweer een gemiste kans!

Lees ook:Mannen vinden bierdrinkende vrouw aantrekkelijker
Lees ook:Steeds meer vrouwen drinken speciaalbier
Lees ook:Populariteit bier en wijn bij Amerikaan bijna gelijk
Lees ook:‘Vrouwen proeven beter dan mannen’
Lees ook:Mannen en vrouwen aan het cider?

5 reacties op “Wijntje voor vrouwen is vloeken!

  1. Cees

    Het zit je wel hoog he, al die vrouwonvriendelijke brouwers :-)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Wijnte?

    Beste Bier blogger.

    Geloof het of niet, maar ik werk bij het reclamebureau wat verantwoordelijk is voor ‘wijntje’. We kunnen lang discussiëren over of bier en of wijn nu wel of niet voor mannen is (ja vrouwen lusten het wel degelijk). Één ding is zeker, ‘Bier’ is mannenvocht in de reclamewereld. Ik ben met je eens dat we niet alles over één kam moeten scheren in de echte wereld. Maar ‘wijntje’ is een goede communicatie uiting. Je moet het niet zien als waarheid (dat wijn alleen voor vrouwen zou zijn) nee, het is een veelgehoorde term (net zoals ‘biertje’) waar we dankbaar gebruik van maken in deze campagne. Het feit dat jij hier nu op je blog hier aandacht aan besteed is nu precies wat deze uiting krachtig maakt. ‘Wijntje’ is jouw opgevallen tussen al die andere reclame uitingen. Je vind het zelfs nodig om je mening te verkondigen over deze abri en er een foto bij te zetten. Je hebt met deze actie de campagne nog groter gemaakt dan dat ie al was. Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer je mening en er zit zeker een waarheid in maar deze abri doet z’n werk goed.

    Ik ben zelf een groot bierliefhebber – http://www.ratebeer.com/View-User-118574.htm – en vind je blog een goede toevoeging op het internet, dank daarvoor.

    Vriendelijke groet.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Fiona de Lange

      Inderdaad de reclamewereld in Nederland loopt achter… Jammer dat ze altijd alles zo graag in hokjes willen duwen. Blijf vooral zo doorgaan… zijn de speciale bierbrouwers de pilsbrouwers enorm dankbaar voor. Zij groeien en de pilsbrouwers leveren in. De reclamewereld slaagt er met hun commercials, enkele uitzonderingen daargelaten, goed in om de verkoop van pils jaar op jaar te laten dalen. En ze stimuleren de vrouwen al jaren met hun commercials om eens zo’n heerlijk pilsje te proeven.Inderdaad alles is eraan gedaan te vernieuwen en te innoveren.Proficiat met het behaalde resultaat.Ik zou zeggen, ga zo door!

        /   Beantwoorden  / 
      1. jan

        waar zit de ‘like’ knop :)

          /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.