Heineken op de vingers getikt

In een Engelse online promotie van het bier Kronenbourg 1664 is bierbrouwer Heineken volgens de Britse alcoholwaakhond Portman Group te ver gegaan. Door een cover te gebruiken van het nummer Too Drunk to Fuck van de Amerikaanse punkband Dead Kennedy’s zou Heineken aanmoedigen tot comazuipenHet nummer is inmiddels uit de campagne geschrapt.

In de Britse code voor de alcoholindustrie staat dat in een reclame geen onverantwoordelijk en overmatig drinkgedrag gestimuleerd mag worden. Dat deed dit nummer wel. Het nummer behoorde tot de campagne Slow the Pace van het biermerk Kronenbourg dat valt onder de Heineken. Het nummer is inmiddels van de lijst verwijderd. Voor wie benieuwd is naar het nummer: http://youtu.be/ZgtKM0E3bKc

Bron: De Ondernemer.nl

Lees ook:DJ Armin van Buuren boegbeeld verantwoord alcoholgebruik
Lees ook:Heineken op de vingers getikt
Lees ook:Heineken verlaagt alcohol in Brits bier
Lees ook:Advertentie Kronenbourg 1664 misleidend
Lees ook:Bierdrinker herkent bier redelijk

3 reacties op “Heineken op de vingers getikt

  1. bAVkito

    Ze heeft nooit iets gevoeld van
    zijn ontevredenheid
    En alles blijft bij het oude
    Als hij weer naar huis rijdt
    Ga die wereld uit. 1 seconde
    En rij snel door die wereld uit
    Ga die wereld uit. 1 seconde
    En kijk goed rond in ons
    Paradijs en
    Vraag niet naar de weg
    Want iedereen (HEINEKEN) is de weg kwijt

      /   Beantwoorden  / 
  2. Fred Schiphorst

    Als ik die titel lees, dan zou me dat eerder een waarschuwing tegen comazuipen lijken. “To drunk to Fuck” lijkt me nu ook weer niet een conditie waar je naar moet streven. Maar misschien denkt de Britse jeugd daar anders over.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Karel

    Past het nummer ‘Kill the Poor” van dezelfde band niet beter bij Heineken?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.