DJ Armin van Buuren boegbeeld verantwoord alcoholgebruik

Vandaag was het groot voorpagina nieuws: DJ Armin van Buuren gaat minimaal voor een jaar ten strijde trekken tegen alcoholmisbruik. Terwijl de gehele horeca worstelt met de leeftijdsgrens die per 1 januari van 16 naar 18 is gegaan, krijgt men steun uit onverwachte hoek. De Nederlandse DJ grootheid ergert zich kapot aan overmatig alcoholgebruik tijdens zijn optredens. Daarom wordt hij het nieuwe gezicht achter een grote campagne tegen alcoholmisbruik van Heineken ‘Dance More, Drink Slow’. Leidt een boegbeeld als Armin van Buuren in een campagne volgens jou tot verantwoord alcoholgebruik? Vul de poll hieronder in!

Speciaal voor de gelegenheid heeft Armin ook een nummer gecomponeerd: Save My Night. Over de invulling van de campagne wordt later meer bekendgemaakt. Voor nu zal tijdens alle optredens water uitgedeeld worden. Ook is Armin van Buuren te zien in de campagnevideo The Experiment die het belang van verantwoord alcoholgebruik op een inspirerende manier in beeld brengt. De ‘Dance More, Drink Slow’ campagne zal komend jaar wereldwijd in alle landen waar Heineken wordt geschonken, worden getoond.

Een mooi stukje PR natuurlijk voor Heineken en een goed initiatief: verantwoord alcoholgebruik. Denk jij dat het werkt? Vul hieronder de poll in!

Er zijn geen polls beschikbaar op dit moment

Lees ook:Heineken op de vingers getikt
Lees ook:Campagne om klant alcoholbewust te maken
Lees ook:Het ultieme terrasweer: welk bier?
Lees ook:Grolsch komt met Nederlandse alcoholsite
Lees ook:Zoektocht naar witte Heineken blikjes

2 reacties op “DJ Armin van Buuren boegbeeld verantwoord alcoholgebruik

  1. Rutger van den Hoofdakker

    Het heeft geen enkele zin. Volgens mij drinkt de uitgaande jeugd zich eerst in en bij dat soort feesten ligt een pilletje of iets anders klaar. Van festivalbier van rond de 4 procent ga je niet raar uit je ogen kijken.

      /   Beantwoorden  / 
  2. theo vervloet

    Fiona,

    Alle beetjes helpen. “Verbieden” werkt nooit bij jeugd. . Dit is een sensibiliserings-poging. Werkt op lange termijn. Is onderdeel van bewustmaken en later preventie. Niemand is bij biergebruik gebaat bij compleet dronken en doorgedraaide groepen. Of het nu jeugd is of veertigers of zestigers. Jeugdiconen werken wel bij jeugd. Verwacht geen ommezwaai.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.